Wiele się ostatnio działo jeśli chodzi o marki luksusowe! Przeczytajcie najnowsze Lux Info, żeby być na bieżąco z branżą. Co znajdziecie dzisiaj?
- Relacja z paryskiego tygodnia mody haute couture,
- redaktor naczelna British Vogue rezygnuje ze stanowiska,
- ubieranie Malanii Trump jako decyzja polityczna,
- case marki Co, która w 5 lat z modowego start-up’u stała się przedsiębiorstwem z przychodami w wysokości 8 milionów $,
- wyższe wydatki turystów w Wielkiej Brytanii.
TYDZIEŃ MODY WYSOKIEJ – PARIS HAUTE COUTURE (HARPER’S BAZAAR)
Zeszły tydzień upłynął pod znakiem paryskich pokazów haute couture, podczas których prezentowały się największe luksusowe marki m. in. Chanel, Dior, Georgio Armani Prive, Elie Saab, Jean Paul Gaultier, Valentino, Giambattista Valli, Schiaparelli. Furorę zrobiła finałowa suknia Chanel prezentowana przez Lily-Rose Depp, pierwsza kolekcja dla Dior nowej dyrektor kreatywnej Marii Grazi Chiuri oraz arcydzieła od Maison Margiela. Moje ulubione to Valentino, Chanel i Ralph & Russo (moje nowe odkrycie!).
REDAKTOR NACZELNA BRITISH VOGUE REZYGNUJE ZE STANOWISKA
Zdecydowanie najważniejsza informacja ostatniego tygodnia: Alexandra Shulman po 25 latach rezygnuje ze stanowiska redaktor naczelnej brytyjskiej edycji Vogue. Na dobre zapisała się w historii mody jako świetna dziennikarka i redaktorka, a w zeszłym roku wydała książkę „Inside Vogue. A Diary of My 100th Year”. Przyczyniła się również do pozytywnych zmian tego pisma, zwiększenia czytelnictwa i wprowadzenia go w erę digitalu. Najwyraźniej nadszedł czas na zmiany.
UBIERANIE NOWEJ PIERWSZEJ DAMY STANÓW ZJEDNOCZONYCH TO JUŻ WYBÓR POLITYCZNY (WYSOKIE OBCASY)
Okazuje się, że decyzja o projektowaniu kreacji i ubieraniu Melanii Trump nie jest taka oczywista. Wielu projektantów odmówiło tego zaszczytu, a Sophie Theallet nawet opublikowała w tej sprawie oficjalny dekret, namawiając kolegów po fachu by uczynili to samo. Jako powód wskazywała niezgodność poglądów Donalda Trumpa z wartościami jakie sama wyznaje. Do grona niezainteresowanych ubieraniem nowej Pierwszej Damy dołączyli również: Marc Jacobs i Tommy Hilfiger. Finalnie podczas zaprzysiężenia Melania pokazała się w kreacji od Ralpha Laurena.
JAK STWORZYĆ MARKĘ? CASE MARKI CO (BUSINESS OF FASHION)
Modowa marka Co z Los Angeles w 6 lat ze start-up’u przeobraziła się w biznes wart prawie 8 milionów $. Założyciele Stephanie Danan i Justin Kern nawet nie mieli pojęcia jak stworzyć modowy brand, łączyło ich jedno – pasja do mody i filmu. Do tego dorzucili jeszcze strategiczne podejście i konsekwencję w swoich działaniach i powstał przepis na sukces. Tutaj znajdziecie szczegóły jak ta konkretna marka podeszła do klasycznego, marketingowego 4P i co zadecydowało o rynkowym sukcesie. Okazuje się, że można wygrywać na rynku poniekąd odrzucając klasyczną reklamę czy nawet digital jako główną oś komunikacji, a zamiast tego postawić na organiczny wzrost dzięki dystrybucji i strategiczne pozycjonowanie.
DZIĘKI SŁABSZEJ WALUCIE ROŚNIE SPRZEDAŻ W WIELKIEJ BRYTANII (THE GUARDIAN)
Turyści wydają więcej na dobra z wyższej półki w Wielkiej Brytanii. Wszystko ze względu na niższy kurs waluty. Tylko w grudniu wydatki wzrosły o 22% w porównaniu z poprzednim rokiem.