
STRATEGIA MARKETINGOWA
Strategia marketingowa powinna być niezbędnym dokumentem w każdej firmie. Na podstawie szczegółowych analiz, strategia pozwala na podjęcie słusznych decyzji biznesowych oraz obranie kierunku rozwoju firmy oraz marki. Dzięki strategii nie błądzisz, a podążasz jasno wyznaczoną ścieżką, która w długoterminowej perspektywie prowadzi Cię do wyznaczonych celów biznesowych. Marketing strategiczny pozwala nie tylko zaplanować skuteczne działania marketingowe – sprzyja rozwojowi całego biznesu zgodnie z wizją jego założycieli oraz osób zarządzających.
CO ZYSKASZ DZIĘKI STRATEGII?
- Dogłębne analizy dotyczące rynku, na którym działasz oraz trendów, które możesz wykorzystać, wnioski i rekomendacje z nich płynące,
- Nowy koncept kreatywny dotyczący Twojej marki, dopracowanie lub zmiany istniejącego konceptu,
- Długofalową strategię dla Twojego biznesu,
- Strategie dotyczące marketingu mix: cen, produktów, dystrybucji, komunikacji,
- Idealnie dopasowane rozwiązania do Twoich potrzeb, biznesu i miejsca, w którym obecnie jest Twoja marka / firma / projekt,
- Fachowe doradztwo biznesowe, strategiczne i marketingowe,
- Bieżące wsparcie w trakcie trwania projektu i 2 miesiące po nim
- Dostęp do wiedzy eksperckiej z zakresu zarządzania markami luksusowymi i premium,
- Jasne wytyczne, które pozwolą Ci wdrażać strategię w życie

CO DOKŁADNIE WCHODZI W ZAKRES STRATEGII?
Analiza rynku
Przeprowadzenie researchu, analiz, dostępnych badań oraz raportów branżowych, dodatkowe wyliczenia pozwalające na estymację wielkości rynku czy kategorii, w których działa firma. Analiza może dotyczyć kilku rynków w zależności od potrzeb (Polska, świat, wybrane kraje, jedna lub więcej kategorii produktowych / usługowych). Analiza rynku pozwala odpowiedzieć na pytania dotyczące potencjału rynku - czy rośnie, czy spada, na ile jest już nasycony, jakie są jego perspektywy rozwoju, jakie segmenty na tym rynku są największe, które mają największy potencjał.
Efekt: W ramach analizy otrzymasz obraz rynku, najważniejsze wnioski płynące z obserwacji oraz rekomendacje, w jaki sposób wykorzystać je biznesowo, jakie szanse stwarza rynek i jaki kierunek obrać dla swojego biznesu.
Analiza trendów
Dopełnienie analizy rynku poprzez wskazanie najważniejszych trendów, które mogą wpływać na biznes w sposób pozytywny bądź negatywny. Na ich podstawie, można wskazać kierunki prowadzenia działań, przewidywać, jak rynek i konsument będzie się rozwijał w przyszłości i jak można tą wiedzę wykorzystać biznesowo i przyszłościowo.
Analiza konkurencji
Mapowanie i pozycjonowanie konkurencji na rynku, wskazanie konkurencji bliższej i dalszej, dokładna analiza działań najbliższych konkurentów. Podejście do konkurencji jest pełnowymiarowe, uwzględniające ofertę rynkową, jaką do wyboru ma konsument. W efekcie powstaje pełen obraz rynku, który pozwala go lepiej zrozumieć oraz znaleźć luki i możliwe przewagi do wykorzystania.
Strategia marki / Koncept marki
Stworzenie lub zmiany świata marki: misja, wizja, filozofia, DNA, wartości, osobowość marki, wyróżniki, język wizualny, styl, tone of voice, moodboardy. Określenie wszystkich, najważniejszych elementów marki, niezbędnych do budowania jej wizerunku, które będą drogowskazem do wszystkich późniejszych działań związanych z komunikacją, identyfikacją wizualną marki, charakterem tworzonych zdjęć, filmów i materiałów. Inspiracje i wytyczne do stworzenia identyfikacji wizualnej marki.
Analiza odbiorców
Segmentacja, wybór target grup(y), stworzenie persony. Przyjrzenie się bliżej jakie potencjalnie grupy mogą być zainteresowane produktem bądź usługą i określenie, które będą dla marki najważniejsze, jakie mają cechy demograficzne i behawioralne. Analiza odbiorców oraz ich zachowań pozwala na znalezienie cennych insightów, późniejszy wybór punktów styku z konsumentem, wybór miejsc i sposobu sprzedaży oraz benefitów, które będą najbardziej dopasowane do potrzeb i oczekiwań konkretnych grup.
Strategia produktowa
Analiza rynku i rekomendacja kierunku rozwoju oferty produktowej, zmiany w portfolio, ustalenie priorytetów dla grup produktów oraz roli każdej z nich w budowaniu marki i rozwoju biznesu.
Strategia cenowa i strategia promocyjna
Analiza rynku, rekomendacja cen dla poszczególnych produktów, usług lub kategorii produktowych, rekomendacje dotyczące strategii promocyjnej (częstotliwość, głębokość promocji). Ustalenie cen na poziomie optymalnym względem kosztów produkcji, marży produktowej, rynku i konkurencji.
Strategia dystrybucji i strategia sprzedaży
Analiza potencjalnych miejsc sprzedaży, rekomendacja kierunku rozwoju. Dopasowanie miejsc sprzedaży do charakteru i pozycjonowania marki (chyba, że ogólna strategia zakłada sprzedaż tylko poprzez własne kanały). Wskazanie sposobów rozwijania dystrybucji oraz sprzedaży w kanałach własnych. Analiza i strategia może dotyczyć rynku polskiego, jak i rynków zagranicznych.
Strategia komunikacji i strategia reklamowa
Przełożenie analiz i pracy kreatywnej na działania marki na rynku, określenie celów komunikacyjnych, kanałów komunikacji, punktów styku z konsumentem, sposoby działań we własnych kanałach jak Facebook, Instagram, www. Rekomendacje związane z podejściem do SEO (pozycjonowania stron) oraz SEM (reklamą w wyszukiwarkach). Wskazanie najbardziej dopasowanych mediów, influencerów, propozycje działań reklamowych i PRowych.
Plan marketingowy
Rekomendacja optymalnego planu marketingowego, w oparciu o kalendarz, budżet oraz estymowane efekty działań. Plan oparty jest o aktualną ofertę wydawców mediowych (wraz ze zniżkami uzyskanymi w ramach współpracy) oraz efektywność reklamową we własnych kanałach.
Plan finansowy / budżet firmowy / biznesplan
Przedstawienie planu finansowego całego przedsiębiorstwa łącznie z kosztami prowadzenia działalności. Przygotowanie całościowego budżetu oraz scenariuszy, pozwalających ocenić potrzeby inwestycyjne, oszacować możliwy czas zwrotu z inwestycji, ocenić efekty, opłacalność, ustalić cele i plany długoterminowe. Dzięki takiemu podejściu strategia marketingowa nie jest oderwana od biznesu, a stanowi jego integralną część. Dzięki dodaniu planu finansowego do strategii, całość ma charakter biznesplanu, który może służyć potrzebom wewnętrznym oraz zewnętrznym (np. pozyskiwaniu źródeł finansowania)
Strategia rozwoju biznesu
Określenie strategii i kierunków długofalowego rozwoju biznesu, wskazanie najważniejszych filarów, na których marka powinna się opierać. Podsumowanie całej strategii i określenie najważniejszych priorytetów służących rozwojowi biznesu.
Wdrożenie strategii
Stworzenie planu działania pomagającego krok po kroku wdrożyć strategię, monitorowane wspólnie przez 2 miesiące od zakończenia projektu.
Konsultacje online
W czasie trwania projektu i 2 miesiące po jego zakończeniu, masz możliwość korzystania z konsultacji online, dzięki którym możesz konsultować bieżące kwestie dotyczące Twojego biznesu. Sprawdź zakładkę "marketingowe konsultacje online" jeśli interesuje Cię tylko taka forma współpracy.
CENA STRATEGII MARKETINGOWEJ
Każdy projekt wyceniany jest bardzo indywidualnie w zależności od potrzeb. Skontaktuj się ze mną, aby ustalić zakres projektu oraz otrzymać indywidualną wycenę.
ZAPYTAJ O WYCENĘ LUB ZADAJ DODATKOWE PYTANIA POPRZEZ FORMULARZ
MOŻESZ TEŻ NAPISAĆ MAILA:
dominika@marketingpremium.pl
KIM JESTEM
Nazywam się Dominika Trawka i jestem autorką bestsellerowej książki „Marketing Premium”. Prowadzę pierwszy w Polsce blog o biznesie i marketingu marek luksusowych. Jestem również założycielką międzynarodowej firmy doradczej Luxury Consulting Online, w ramach której doradzam markom z wyższej półki, nie tylko z Polski. Moją misją jest edukowanie i doskonalenie branży luksusowej oraz zachęcanie konsumentów do podejmowania świadomych wyborów. Tworzę strategie marek, strategie komunikacji, strategie rozwoju biznesowego, biznesplany, plany marketingowe, prezentacje sprzedażowe, przeprowadzam audyty marketingowe. Występuję publicznie na konferencjach oraz piszę artykuły branżowe. Posiadam certyfikat „Management of Fashion & Luxury Companies” Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie, jestem absolwentką SGH na dwóch kierunkach: zarządzanie strategiczne oraz marketing. Wcześniej byłam związana z jedną z największych firm kosmetycznych na świecie. Wspieram branże: moda, akcesoria, kosmetyki, beauty, biżuteria, zegarki, wnętrza, lifestyle, usługi dla klienta zamożnego.
MOJE SPECJALIZACJE:
DORADZTWO STRATEGICZNE
Marketing, jak i cały biznes traktuję strategicznie, a wszystkie moje rekomendacje opieram o gruntowne analizy. Wszelkie działania mające rozwijać marki czy biznesy muszą mieć nadany kierunek – taki, który pomoże skutecznie rozwijać biznes w perspektywie długoterminowej (a nie tylko krótkoterminowej). Stawiam na rozwiązania, które budują marki długofalowo, a każda decyzja marketingowa jest również decyzją strategiczną (dotyczącą np. miejsc sprzedaży, cen czy portfolio produktów). Doradztwo strategiczne leży więc u podstaw wszelkich działań i rozwiązań, jakie rekomenduję swoim klientom.
DORADZTWO MARKETINGOWE
Każdy biznes potrzebuje wsparcia marketingowego, z mojego doświadczenia wynika, że klienci nie zawsze wiedzą jak te działania planować, żeby były skuteczne. Moje doradztwo marketingowe opieram o wieloletnią praktykę wyniesioną z korporacji, gdzie zarządzałam budżetem reklamowym podległych mi marek, wprowadzałam na rynek nowe produkty oraz prowadziłam dla nich kampanie we wszystkich kanałach: TV, radio, digital, prasa, outdoor, trade marketing. W ramach własnego biznesu pracuję z markami z wielu branż m. in. zegarki, biżuteria, moda, kosmetyki, akcesoria. Wybór miejsca i sposobu komunikacji to jeszcze nie wszystko – w mojej pracy istotnym elementem jest również praca kreatywna, dlatego klientom pomagam tworzyć marki od podstaw (świat, DNA marki, język wizualny etc.)
DORADZTWO BIZNESOWE
Odpowiednia strategia i przemyślane działania marketingowe to niestety nie wszystko… w ostateczności biznesy sprowadzają się również do kwestii finansowych związanych z opłacalnością, wymaganymi nakładami finansowymi oraz czasem wymaganym na zwrot z inwestycji. Co więcej, doradztwo biznesowe ma służyć optymalizacji finansowej i rekomendowaniu działań, które nie tylko będą budowały wizerunek marki ale przyciągną również zadowolonych klientów. Moim klientom pomagam również w tej kwestii – od rekomendacji cen, przez liczenie marżowości produktów po całe biznesplany i scenariusze związane z inwestycjami oraz estymowanymi efektami działań.