Ostatnie zestawienie newsów i najciekawszych artykułów z branży luksusowej przed Świętami. Dzisiaj: ranking najbogatszych Polaków, dostawa Gucci w 90 minut, przewidywanie trendów, artystyczna kolekcja sprzętów kuchennych SMEG we współpracy z Dolce & Gabbana oraz masowe zamknięcia sklepów stacjonarnych w USA.
RANKING NAJBOGATSZYCH POLAKÓW (FORBES)
„Majątek setki najbogatszych Polaków wzrósł w ciągu ostatniego roku o ponad 25%, a liczba miliarderów powiększyła się z 25 do 32 osób.” Pierwsza trójka to: rodzeństwo Kulczyków (Dominika i Sebastian), Michał Sołowow oraz Zygmunt Solorz-Żak. Jeśli chodzi o branżę luksusową, Irena Eris i Henryk Orfinger (twórcy kosmetycznego koncernu Dr Irena Eris) znaleźli się na 83. miejscu z majątkiem w wysokości 525 mln PLN, a Jerzy Mazgaj (przewodniczący Rady Nadzorczej Vistuli i założyciel delikatesów Alma) na miejscu 91. z majątkiem w wysokości 485 mln PLN, natomiast związana ze sztuką Grażyna Kulczyk (pomysłodawczyni Starego Browaru oraz hotelu Blow Up Hall 50) na miejscu 21. – jej majątek wyceniany jest na ponad 1 mld PLN. >> Pełna lista 100 najbogatszych Polaków
DOSTAWA GUCCI W 90 MINUT (Farfetch)
Farfetch – platforma zakupowa online z markami luksusowymi, ogłosiła możliwość dostawy produktów marki Gucci w 90 minut. Usługa jest dostępna w 10 miastach na świecie. To kolejny odważny ruch tego brandu. Czyżby marki luksusowe zaczynały korzystać ze sprawdzonych rozwiązań fast fashion?
PRZEWIDYWANIE TRENDÓW (FASHION Biznes)
„Firmy modowe muszą radzić sobie z niezwykle dynamicznym środowiskiem, gdzie w każdym sezonie pojawiają się nowe style i trendy (…), na szczęście z pomocą przychodzi analiza predyktywna”. W skrócie chodzi o analizę danych, poszukiwanie korelacji oraz różnych prawidłowości. Na tej podstawie modeluje się przyszłe trendy i przewiduje nowe zjawiska. Takie analizy pomagają nie tylko usprawniać operacyjne działanie firm, ale również przewidywać zachowania konsumentów.
Przewidywanie trendów i zachowań zakupowych nie polega na wróżeniu, lecz wnikliwej analizie
KOLEKCJA DOMOWEGO AGD SMEG WE WSPÓŁPRACY Z DOLCE & GABBANA (TRENDHUNTER.COM)
Nowa kolekcja SMEG „Sicily is my love” powstała we współpracy z Dolce & Gabbana, w wyniku której powstała seria produktów kuchennych, która wygląda jak małe dzieła sztuki. To kolejna akcja, która pokazuje jak ciekawie wyglądają kolaboracje marek modowych i tworzenie unikatowych limitowanych kolekcji nie tylko w branży mody, ale również poza nią. Marki kontynuują swoją zeszłoroczną współpracę, kiedy to powstały ręcznie malowane lodówki. Ja już chcę mieć tą kolekcję!

SMEG X Dolce & Gabbana „Sicily is my love” Source: smeg.com

SMEG X Dolce & Gabbana „Sicily is my love” Source: smeg.com
HANDEL W USA MASOWO PRZENOSI SIĘ DO SIECI (BUSINESS INSIDER)
„W najbliższych miesiącach w Stanach Zjednoczonych zamknąć się może ponad 3500 sklepów stacjonarnych. To największa fala likwidacji amerykańskich sklepów od dziesięcioleci. Sieci zmieniają swój model biznesowy i przenoszą sprzedaż do internetu.” Zjawisko nie dotyczy tylko mniejszych sklepów markowych, ale również domów towarowych, slepów wielobranżowych i całych centrów handlowych. Takie zmiany to już fakt i moim zdaniem niedługo będziemy takie zjawiska handlowe obserwować również w innych krajach. Nie ominie to również branży luksusowej, która będzie musiała odpowiednio dostosować swoją strategię dystrybucji.