To już ostatnie w tym roku Lux Info, a w nim: co sprawiło, że Gucci jest marketerem roku, a Net-A-Porter najlepszym detalistą, trendy w reklamach świątecznych, współpraca Mercedes-Benz i Google Home, smutna wiadomość o śmierci Franci Sozzani, wieloletniej redaktor naczelnej Vogue Italia.
1. GUCCI – MARKETER ROKU (Luxury Daily)
Marka GUCCI została uznana za najlepszą marketingowo i otrzymała nagrodę Luxury Daily. Do sukcesu w dużej mierze przyczynił się Alessandro Michele, dyrektor kreatywny marki, który na tym stanowisku spędził pierwszy pełny rok. Przy okazji ostatniego Lux Info pojawiła się już informacja o nagrodach, jednak tutaj możecie znaleźć bardziej szczegółowe uzasadnienie i przykłady działań, jakie złożyły się na nagrodę. Dalej w tej kategorii znalazły się Chanel i Burberry. Wszystkie są świetnym przykładem jak otworzyć się na młodszego konsumenta a jednocześnie utrzymać dotychczasowe pozycjonowanie marki. Czynniki brane pod uwagę przy ocenie to m. in. strategia, taktyki, kreatywność, egzekucja i wyniki brandów. Gucci w 2016 to wiele inicjatyw: Jared Leto w filmie nowego zapachu Gucci Guilty, sesje w Berlinie czy Tokio, #Gucci4Rooms (projekt angażujący czworo artystów) oraz #24HourAce (angażujący artystów do stworzenia unikalnej kolekcji sneakersów i krótkich filmów).
https://www.instagram.com/p/BKdGFvcgTWN/?taken-by=gucci
2. NET-A-PORTER – DETALISTA ROKU (Luxury Daily)
Net-A-Porter oraz Mr Porter otrzymały nagrodę detalistów roku. Jakie są ich zasługi? Głównie wprowadzanie marek, które do tej pory sprzedawały tylko w sposób tradycyjny, do handlu ecommerce (szczegółowe zasługi tutaj). Platformy on-line dla marek luksusowych to dla nich okazja, żeby zaistnieć wśród szerszego grona odbiorców. Net-A-Porter wyrobiło sobie już świetną pozycję w branży – dla niektórych (jak np. Tiffany) jest jedynym miejscem, poza stroną producenta, gdzie można kupić produkty marki. Firma została założona w 2000 roku przez Natelie Massenet, która obecnie jest przewodniczącą British Fashion Council.
3. MERCEDES-BENZ + GOOGLE HOME (The Drum)
Chcesz porozmawiać ze swoim Mercedesem? Teraz będzie to możliwe. Od stycznia Mercedes-Benz planuje współpracę z Google Home. Dzięki integracji z tym systemem, będzie możliwa interakcja z samochodem, kiedy jesteś w domu. Będzie można sprawdzić np. czy samochód jest zamknięty, jaki jest poziom paliwa oraz wysłać adres docelowy kolejnej podróży.
4. ODESZŁA FRANCA SOZZANI – WIELOLETNIA NACZELNA VOGUE ITALIA (ELLE)
Włoszka, która przez 28 lat była redaktor naczelną Vogue Italia, zmarła w wieku 66 lat. Informacja wstrząsnęła światem mody, a jednocześnie jej przyjaciele i współpracownicy żegnali ją poprzez wpisy w mediach społecznościowych. Sozzani poprzez modę podejmowała wiele trudnych tematów, a w 2016 otrzymała nagrodę The Swarovski Award for Positive Change.
5. TRENDY W REKLAMACH ŚWIĄTECZNYCH (Luxury Society)
Pojawia się tutaj kilka przykładów, które opisywałam przy okazji kampanii świątecznych 2016. Całość jest jednak ubrana w trendy, których możemy doszukać się przy tegorocznych produkcjach. Mamy tutaj między innymi: filmy / opowieści, kolaboracje czy wirusowy kontent. W sumie wyszczególniono 5 trendów. Poniżej opowieść od Christiana Louboutin.