Umówmy się, że najlepsze reklamy Super Bowl 2017 były zdecydowanie „męskie”. Z okazji święta miłości przygotowałam dla równowagi coś znacznie bardziej kobiecego: najlepsze reklamy z miłością w tle. Poruszające, wzruszające, czasem zabawne. Jedno jest pewne – emocji i miłości tutaj nie brakuje. Miłego oglądania! Uwaga: potrzebne chusteczki…
EXTRA GUM „THE STORY OF SARAH & JUAN”
To mój zdecydowany faworyt. Nie potrafię obejrzeć tej reklamy bez choćby kropelki łez. Czy można stworzyć romantyczną, wzruszającą historię wokół gumy do żucia? Okazuje się, że można i to w świetnym stylu. „The story Of Sarah & Juan” została okrzyknięta przez internautów najbardziej romantyczną reklamą na świecie, a wyświetlenia na You Tube przekroczyły już 20 milionów. Świetna historia, sympatyczna para plus odpowiednio dobrana muzyka („Can’t help falling in love” Elvisa Presleya w wykonaniu Haley Reinhart) i efekt gotowy.
SCHWARZKOPF „A DECLARATION OF LOVE”
Ta reklama została stworzona przez markę Schwarzkopf specjalnie na walentynki. Mężczyzna opowiada o swojej kobiecie i o tym dlaczego ją kocha, aż do wzruszającego finału. Bardzo romantyczna.
AXE PEACE “CALL TO ARMS”
Axe co jakiś czas wypuszcza prawdziwe perełki jeśli chodzi o reklamy. Ta zaciekawiła mnie nietypową narracją i splotem kilku historii, które odpowiadają na pytanie: „co w czasach pełnych od wojen jest najsilniejszą bronią?”. „Make love, not war” to hasło przewodnie tej kampanii.
GOOGLE “PARISIAN LOVE”
Czy da się opowiedzieć historię, zwłaszcza miłosną, bez zdjęć ani obrazów? Okazuje się, że można i to tylko za pomocą internetowych wyszukiwań. Google robi to znakomicie. Na dodatek była to pierwsza reklama telewizyjna firmy, wyemitowana w ramach rozgrywek Super Bowl w 2010 roku (choć już wcześniej pojawiła się również w Internecie).
VODAFONE “THE KISS”
Vodafone w swoim spocie wykorzystuje tylko jeden motyw: pocałunek. Jednak w ten sposób przechodzimy z bohaterami przez całe ich życie. “Dobre rzeczy powinny trwać wiecznie”, tak jak miłość pary, którą oglądamy. Uwielbiam reklamy, które cenią właśnie takie wartości, a nie tylko młodość, chwilowe uczucie i przemijające piękno. Miłość to coś więcej i na dłużej – na całe życie.
KFC „LOVE IS FOREVER”
A gdyby tak odwrócić chronologię wydarzeń z poprzedniego przykładu i zamieć pocałunek na taniec? Wtedy wyjdzie nam właśnie reklama KFC „Love is forever”. W tym momencie dochodzę do wniosku, że każdy temat, każdy produkt i każdą usługę można ograć wykorzystując emocjonalny wątek miłosny.
CANON „YOU ARE MY INSPIRATION”
Wszyscy mamy inspiracje. A gdyby inspiracją była kobieta? Chyba o to w miłości chodzi, żebyśmy byli inspiracją dla siebie wzajemnie. Canon mądrze wpisuje w swoją historię produkt, pokazując jego rolę, jako chwytanie ważnych i przelotnych momentów.
AD COUNCIL „LOVE HAS NO LABELS”
O miłości od strony słołecznej. „Love has no labels” to kampania, które pokazuje, że miłość nie ma wieku, płci, religii czy rasy i żadne uprzedzenia nie powinny nas przed nią powstrzymywać. Sama organizacja Ad Council działa według zasad „Inspiring Change. Improving Lives”, a spot o miłości i pokonywaniu uprzedzeń osiągnął już prawie 60 milionów wyświetleń.
CHANEL „TRAIN DE NUIT”
Uwielbiam reklamy Chanel, zwłaszcza, gdy występuje w nich śliczna Audrey Tautou, a reżyseruje Jean-Pierre Jeunet (reżyser słynnej „Amelii”). Towarzyszymy bohaterce w nocnej podróży pociągiem do Stanbułu, podczas gdy ona uwodzi zapachem Chanel N°5. Piękne ujęcia.
CARTIER “PROPOSAL”
Seria trzech filmów o zaręczynach w Paryżu, to propozycja od Cartier pt. „Proposal”. Moim faworytem jest „Proposal in the elevator”. Promowany produkt to oczywiście zaręczynowe pierścionki luksusowej marki, a sama kampania powstała właśnie z okazji walentynek. Marka wykorzystuje motyw zaręczyn w trzech różnych historiach, które łączy miłość i przywiązanie. Seria została wyreżyserowana przez Seana Ellisa, który za krótkometrażowy film „Cashback” został nominowany do Oscara.
TIFFANY & CO. „WILL YOU”
Legendarna marka biżuteryjna Tiffany & Co. również ogrywa temat zaręczyn, jednak w nieco inny sposób. Spot stworzony przez agencję Ogilvy New York ukazuje kilka par, zadających sobie pytanie „Will you?”. Jedna z par jest homoseksualna, inna – odmiennych ras. Rzeczniczka prasowa dodaje, że „obecnie, droga do małżeństwa już nie jest tak prosta jak kiedyś”. Oczywisty temat pokazany w nieoczywisty sposób.
MRP.COM „WHAT DO YOU WANT FOR VALENTINE’S”?
Walentynki oczami dzieci – strasznie sympatyczne podejście do tematu! Dzieciaki odpowiadają na pytania: czym jest miłość, co kochasz, co rodzice kupują na walentynki, a co Ty chcesz dostać? Tym optymistycznym akcentem, życzę Wam udanego święta zakochanych!