Postanowiłam reaktywować cykl #LuxInfo, który już tutaj się wcześniej pojawiał! Co miesiąc będą publikowane najważniejsze, wyselekcjonowane informacje z branży luksusowej m. in. ciekawe kampanie, trendy, raporty, znaczące newsy, informacje biznesowe i artykuły. Materiał pojawi się we wszystkich moich kanałach, również w formie mailingu.
Dziś zapraszam na podsumowanie stycznia 2022, a przyznam że było tutaj ciekawie!
1. ZASKAKUJĄCY REBRANDING HUGO-BOSS
Hugo Boss ujawnia swoją nową strategię, której początki mogliśmy zaobserwować już w zeszłym roku. Marka odchodzi od „sztywnego” wizerunku skierowanego do biznesowych profesjonalistów. Teraz, marka chce pozyskać Generację Z, wpisać się w trendy związane z rozwojem mody sportowej, casualowej, wygodnej oraz mody na wielkie logo. Zmienia się więc praktycznie wszystko: produkty, kolorystyka, ambasadorzy angażowani do kampanii, logo, a nawet więcej bo w zasadzie nazwa HUGO i BOSS zostały rozdzielone, tworząc tym samym dwa brandy! HUGO ma być street-wear’owe, cool, skierowane do Generacji Z, oferujące luźne jeansy i akcesoria z wielkim logo. BOSS to raczej opcja minimalistyczna, smart-casual skierowany do Millenialsów. Daniel Grieder (Chief Executive, odpowiedzialny za ten rebranding) tłumaczy decyzję potrzebą dotarcia do młodszych konsumentów, zmianami trendów na rynku i potrzebą odświeżenia marki. Jako cel firma stawia sobie znalezienie się w 100 najbardziej wartościowych markach na świecie oraz bycie marką pierwszego wyboru garnituru dla młodszych generacji. Garnitury wciąż znajdują się w ofercie marki – Grieder nazywa je garniturami przyszłości ze względu na swoją wygodę i właściwości. Czy ta zmiana, wyjdzie marce na dobre? To zupełny zwrot kierunku, wizerunku i target grupy. Patrząc jednak na dzisiejsze trendy, popularność jaką cieszą się influencerzy – ich siła oddziaływania może być ogromna. Warto wspomnieć, że do kampanii #HowDoYouHUGO i #BeYourOwnBOSS zaangażowano wiele, znanych w sieci nazwisk: m. in. Kendall Jenner, Hailey Biber, rapera Future czy Khaby Lame (gwiazdę TikToka).
Pełny tekst znajdziesz na The New York Times.
kampania #BeYourOwnBOSS:
kampania #HowDoYouHUGO:
2. POKAZ CHANEL HAUTE-COUTURE SS22’
W styczniu media społecznościowe zalała informacja o nietypowym pokazie Chanel Haute-Couture na sezon wiosna-lato 2022. Dlaczego? Pokaz otworzyła Charlotte Casiraghi, wjeżdżając na wybieg na.. koniu. Ujęcia tego momentu bardzo szybko rozeszły się w social mediach. Charlotte jest córką monakijskiej księżniczki Karoliny oraz Stefana Casiraghiego, ambasadorką Chanel, a jej pasją jest jeździectwo (występowała m. in. na prestiżowych zawodach Longines Global Champions Tour). W pokazie nawiązanie do jeździectwa jest symbolem gracji i szlachetności, a sama kolekcja zaproponowana przez Virgine Viard – bardzo subtelna, elegancka i kobieca. Więcej informacji oraz zdjęcia sylwetek z pokazu znajdziesz w artykule na Vogue.pl.
3. DOLCE & GABBANA ORAZ MONCLER REZYGNUJĄ Z FUTER
Branża luksusowa i modowa stawia czoła oczekiwaniom i zaczyna się zmieniać. Kolejne marki (Dolce & Gabbana oraz Moncler) ogłosiły w ostatnim czasie swoje zobowiązanie do rezygnacji z futer. Zamiast tego marki postawią na „wegańskie” alternatywy oraz materiały z recyklingu. Wcześniej takie decyzje podjął m. in koncern Kering (zajmujący się takimi markami jak: Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta). Podobne decyzje podejmowane są również z poziomu sklepów multibrandowych – platforma Mytheresa nie będzie oferowała produktów z naturalnych futer od sezonu wiosna-lato 2022, a od 2021 roku zaprzestała zakupu produktów z egzotycznych skór. Świat mody i luksusu zmienia się na lepsze! Pełny artykuł dostępny na Vogue Business.
4. PLANY ROZWOJOWE SKLEPU MULTIBRANDOWEGO MODIVO
Polski sklep multibrandowy z modą premium MODIVO, ma bardzo ambitne plany rozwojowe. Już teraz platforma dostępna jest na kilkunastu rynkach, działa 5 sklepów stacjonarnych w Polsce i za granicą, planowana jest ekspansja na kolejne rynki. MODIVO w innowacyjny sposób łączy świat online i offline, proponując koncept Reserve&Collect, który umożliwia złożenie zamówienia do sklepu, przymiarki na miejscu i dopiero podjęcie decyzji o zakupie (wcześniej konsument nie ponosi kosztów). Dodatkowo, platforma działa w sposóbj zrównoważony – przy współpracy z InPost został wprowadzony system wtórnego obiegu opakowań. Firma jest doceniana w branży e-commerce, o czym świadczą liczne nagrody. Trzymamy kciuki za dalszy rozwój! „Naszą misją jest bycie najbardziej inspirującą platformą modową do 2025 roku” – jak mówi Aleksandra Szol, dyrektor e-commerce i marketingu MODIVO, w rozmowie dla Fashion Biznes, którą znajdziesz tutaj:
5. MODOWI EKOLIDERZY 2021
Podejście do produkcji w modzie się zmienia, rośnie znaczenie zrównoważonego podejścia. Jakie były najciekawsze eko inicjatywy w 2021 roku? O zjawisku i konkretnych przykładach opowiedziały ekspertki na łamach Fashion Biznes. Wśród przykładów pojawiły się: kolekcja wegańskich torebek stworzona przez Annę Orską, deklaracja zmiejszenia produkcji przez Patagonię, okulary Pangaia wychwytujące CO2 z powietrza, uruchomienie programu wypożyczania odzieży przez firmę Burberry i wiele innych. Wygląda na to, że zrównoważone podejście do produkcji to już standard, a firmy, które będą stawiały dziś na cyrkularność zyskają sobie grono wiernych odbiorców. Pełny artykuł tutaj:
Na dziś to już wszystko, kolejny wpis z tego cyklu już za miesiąc. Jeśli nie chcesz go przegapić i być na bieżąco – możesz zapisać się do mojego newslettera (przy okazji otrzymasz zupełnie darmowy przewodnik po marketingu premium!). Możesz również śledzić mnie w sieci, a jeśli masz pytania – pisz śmiało na dominika@marketingpremium.pl. Do usłyszenia!