Marki wpływają na nasze otoczenie, czy tego chcemy, czy nie. Warto więc zwracać uwagę na te działania, które wnoszą pozytywny aspekt do naszej kultury, społeczeństwa i życia codziennego, żeby żyło nam się lepiej i ciekawiej. Po prostu.
Z niezwykłą przyjemnością prezentuję pierwszą w Polsce książkę poświęconą w całości działaniom marketingowym marek luksusowych i premium. Jest to zestaw najcenniejszych przedsięwzięć i najlepszych praktyk. Firmy z branży luksusowej często podejmują cenne inicjatywy, o których mało kto się dowiaduje. Czas to zmienić!
Właśnie wystartowała przedsprzedaż mojej książki „Marketing Premium” – tak, tytuł był dla mnie oczywisty. Spełnienie marzenia o napisaniu książki – kwestią czasu.
Skąd pomysł na książkę Marketing Premium?
5 lat temu nie mogłam znaleźć wielu informacji na temat rynku dóbr luksusowych, zwłaszcza polskojęzycznych. Brakowało mi książek, raportów, portali, aż w końcu, 3 lata temu, stworzyłam tego bloga, który jednocześnie stał się pierwszym takim miejscem w Polsce. Miejscem, gdzie dzielę się informacjami na temat rynku, marketingu, marek oraz kampanii, skupiając się właśnie na tych luksusowych oraz premium.
Również moje życie zawodowe ukierunkowałam właśnie na marki z wyższej półki. Pomagam tworzyć strategie, plany marketingowe, działania komunikacyjne, a nawet same marki. W Polsce niewiele osób zajmuje się tym tematem, z czasem zaczęłam też pisać branżowe artykuły, udzielać eksperckich opinii, wywiadów, wygłaszać prelekcje.
Chciałam iść krok dalej, a że na liście moich marzeń zawsze było napisanie książki – kierunek był dla mnie jasny. Wystarczyło „tylko” ją napisać i wydać. I oto jest! Po latach śledzenia trendów, pracy z markami, doceniania autorów strategicznych i marketingowych książek, dołączam do ich grona. Po roku pracy, wyszukiwania przykładów kampanii, zbierania materiałów, kontaktowania się z przedstawicielami firm i marek, łączenia życia zawodowego z pisaniem i byciem mamą – marzenie stało się rzeczywistością!
O czym jest książka Marketing Premium?
W 12 rozdziałach przedstawiam różnorodne tematy i przykłady ich realizacji, na które moim zdaniem warto zwrócić uwagę. W sumie, w książce znalazło się ponad 50 przykładów konkretnych działań i kampanii, globalnych oraz polskich marek, które mogą stanowić swego rodzaju inspirację. Wśród opisanych tematów są między innymi: kooperacje marek, storytelling czy mindful luxury. Zapewniam, że nie jest to nudna teoria, tylko ciekawe i konkretne case’y, które przyjemnie się czyta.

Wypowiedź Ireny Eris o książce Marketing Premium
Na okładce książki znalazła się wypowiedź Ireny Eris, której część idealnie odzwierciedla esencję książki:
„Autorka w bardzo przystępnej formie pokazuje, w jaki sposób komunikują się marki z wyższej półki, a zaproszeni eksperci dzielą się cenną wiedzą na temat rynku. Dzięki temu łatwiej zrozumieć czym jest luksus i świadome dokonywanie wyborów nie tylko marketerom ale też samym konsumentom. Brakowało na rynku takiej publikacji!” – Irena Eris
Eksperci w książce Marketing Premium
Swój wkład w tą publikację mają również zaproszeni przeze mnie eksperci oraz przedstawiciele firm i marek, którzy dzielą się niezwykle cenną wiedzą. Bez nich, ta publikacja byłaby niepełna. Mamy tutaj wypowiedzi przedstawicieli marek, takich jak: Dr Irena Eris, BMW, HUBLOT, W.KRUK czy BIZUU.
Informacje o rynku oraz wywiady
W dodatkowym rozdziale zbieram informacje i dane o samym rynku, które powinny stanowić bazową wiedzę dla każdego, kto choć trochę rynkiem dóbr luksusowych się zajmuje lub po prostu interesuje. Co więcej, rozmawiam również o tym, czym w ogóle jest luksus, dokąd zmierza i jak jest komunikowany. Przeprowadziłam wywiad z dr hab, prof. nadzw. Tomaszem Sikorą (Czym jest luksus?), który daje podstawowe teoretyczne informacje. Druga rozmowa (Przyszłość luksusu) skupia się z kolei na przyszłości luksusu i zjawisku, jaki coraz bardziej zyskuje na sile czyli Mindful Luxury – o tych tematach rozmawiam z Dianą Verde Nieto, współzałożycielką firmy Positive Luxury, która wspiera marki luksusowe, promujące zrównoważony rozwój i transparentność.
Ilustracje
W książce znalazło się również wiele zdjęć obrazujących przykłady opisywanych kampanii. Ponadto, w publikacji pojawiły się piękne ilustracje utalentowanej graficzki Agnieszki Korczyńskiej – poniżej przykłady.
Gdzie będzie można kupić książkę Marketing Premium?
Książka powstała we współpracy z wydawnictwem Helion, pod marką OnePress, dzięki czemu będzie ona dostępna na stronie wydawcy, w najlepszych księgarniach w Polsce, wybranych salonach Empik oraz na empik.com. Cena detaliczna 49 PLN. Książka dostępna jest już w przedsprzedaży (w promocyjnej cenie!). Premiera sprzedaży zaplanowana jest na 19.11.2019.
Tutaj można kupić książkę w przedsprzedaży -> https://onepress.pl/go-marketing-premium-przedsprzedaz