Które marki luksusowe są najczęściej kupowane przez Internet? Jaka firma (znowu) znika z Polskiego rynku? Co się zmienia w marketingu i jaką rolę odgrywają trendy? To wszystko w nowym Lux Info, a w tym 2 niesamowicie ciekawe wywiady, które bardzo polecam przeczytać: z Jackiem Kotarbińskim (guru marketingu) i Natalią Hatalską (analityk trendów, autorką bloga hatalska.com).
Najlepsze marki luksusowe online (Business Insider)
Marki luksusowe dość długo zwlekały z otwarciem swoich sklepów online. Jednak rosnące zakupy przez Internet i zmiany zachowań konsumentów wymusiły zmiany. Rośnie zainteresowanie tymi markami w sieci – i będzie rosło dalej, jak przewidują eksperci z tej branży. Business Insider, na podstawie raportu Agencji PMX, przedstawia najbardziej popularne marki luksusowe w sieci.
Wywiad z guru marketingu – Jackiem Kotarbińskim (socialpress.pl)
Jacek Kotarbiński to autorytet w świecie marketingu, autor „Sztuki rynkologii” oraz bloga o marketingu kotarbinski.wordpress.com. Spotkać go można na konferencjach branżowych i wykładach na Uniwersytecie Gdańskim, Akademii Leona Koźmińskiego czy Questus (Chartered Institute of Marketing). W wywiadzie opowiada o aplikacjach, które zmieniają nasz świat, rewolucji w marketingu, roli mediów społecznościowych, dotarciu do odbiorców i hejcie.
Natalia Hatalska o trendach (Sukces Pisany Szminką)
Kolejna ważna postać w świecie biznesu, marketingu i trendów – Natalia Hatalska. W wywiadzie opowiada o trendach, Instytucie Badań nad Przyszłością i scenariuszami przyszłości na rynku pracy. Jest bardzo inspirujący – warto zapamiętać, że „jeśli spojrzymy na firmy, które osiągają sukces, to nie zarządzają nimi ludzie, którzy płyną z prądem, ale ci, którzy chcą pisać swój własny scenariusz na sukces. Chcą zmieniać rzeczywistość, a nie tylko się do niej dopasować.”
Marks & Spencer wychodzi z Polski (Forbes)
Pamiętam jak jeszcze niedawno stawiano tą firmę za wzór prowadzenia biznesu, niebywały światowy sukces – niczym teraz Inditex. Niestety, coś poszło nie tak. Na rynku pojawiła się konkurencja z tańszą ofertą, nowymi kolekcjami co 2 tygodnie, bardziej efektywnymi modelami biznesowymi. M&S nie wiedział jak zareagować na zmiany – zabrakło jasnej wizji, konsekwencji, innowacyjności, dostosowania się do zmian i… samych zmian. Gigant, który jeszcze kilkanaście lat temu był jedną z najzyskowniejszych sieci na świecie, zamknie 53 sklepy (w tym te w Polsce) i skupi się na sprzedaży żywności premium w rodzimej Wielkiej Brytanii.
Stella McCartney po raz pierwszy zaprojektowała linię męską (sophisti.pl)
Brytyjska projektantka do tej pory prezentowała tylko kolekcje dla kobiet, podczas pokazu Resort 2017 w Londynie, zaprezentowała również męską kolekcję. Inspiracją dla projektantki były brytyjskie subkultury, a wszystkie projekty zostały wykonane w Wielkiej Brytanii. O ile projekty Stelli bardzo sobie cenię, tym razem brakuje mi spójności kolekcji – mam wrażenie, że każda sylwetka to zupełnie inna bajka. Tutaj możecie zobaczyć całą kolekcję i ocenić sami.