Która marka luksusowa nie ma działu marketingu? Co działo się podczas miesięcznego maratonu największych tygodni mody? Na jakie media marki premium wydadzą najwięcej w najbliższym czasie? Dlaczego „influencer marketing” zyskuje na znaczeniu i co to dokładnie oznacza? Te, oraz wiele innych, starannie wyselekcjonowanych informacji znajdziecie w najnowszym Lux Info!
1. FASHION WEEKS
Za nami intensywny czas najważniejszych tygodni mody (w Nowym Jorku, Londynie, Mediolanie i Paryżu). Niezliczona ilość relacji, zdjęć z wybiegów i ulic pełnych fashion victims, trendsetterów i blogerek obiegły Internet. Chcąc zaoszczędzić Wam czasu w poszukiwaniu najciekawszych pokazów, tutaj możecie znaleźć ranking top 10, przygotowany przez Business of Fashion oraz kilka komentarzy, które przedstawia Vogue, a ja chętnie dorzucę jeszcze moich faworytów: Carolina Herrera, Alexander Wang, Chloé i jako ciekawostkę Moschino (gdzie po raz kolejny nieograniczoną kreatywnością popisuje się Jeremy Scott).
2. HISTORIA I STRATEGIA HERMÈS
Bardzo ciekawy artykuł, w którym znajdziecie historię marki, która zaczęła się już prawie 180 lat temu! Skrótowo jest również przedstawiona jej aktualna strategia i podejście do komunikacji. To doskonały przykład prowadzenia marki ultra-luksusowej, gdzie znajdziemy podstawowe elementy, które zazwyczaj takie marki określają: selektywna dystrybucja, historia i tradycja, klienci z wyższych sfer, wysoka jakoś produktów i rzemiosła, brak promocji oraz specjalizacja w wąskiej dziedzinie (przynajmniej początkowo). Nie wiem czy wiecie, ale Hermès zaczynał w 1837 roku od produkcji akcesoriów do… jeździectwa. Ubrania i akcesoria pojawiły się w portfolio firmy dopiero 80 lat później a kultowe torebki Kelly i Birkin dopiero w latach 30. i 80. To, co nie zmieniło się przez lata, to: przywiązanie do jakości produktów i ich wytwarzania (ręcznie przez specjalnie wykwalifikowanych rzemieślników w Atelier we Francji). To dlatego nie ma tutaj typowego działu marketingu – tym zajmuje się praktycznie każdy pracownik a zarządzanie opiera się na intuicji i kreatywności.
Pojawił się już lookbook nowej kolekcji H&M przy współpracy z marką KENZO. Różnorodność, kolory, zwierzęce printy i skarpetki łączone z japonkami. Jak Wam się podoba?
4. PRZYSZŁOŚĆ MAREK LUKSUSOWYCH TKWI W DIGITALU
Przewiduje się, że to właśnie digital będzie największym medium reklamowych w 2017 roku. Co to konkretnie oznacza? Przede wszystkim zmianę myślenia brand managerów i przejście z tradycyjnych kampanii w stronę PRu, budowania relacji z blogerami i influencerami (które okazują się 11 razy bardziej skuteczne niż tradycyjne działania w Internecie). Obecne działania pomagają budować rozpoznawalność brandu – kolejnym krokiem będzie zwiększanie ich skuteczności.
5. CZAS NA INFLUENCER MARKETING
Jeszcze więcej o działaniach digitalowych a dokładnie o współpracy z twórcami internetowymi i influencerami. Dlaczego są ważni? Jak z nimi współpracować? Dlaczego ich zasięgi nie są najważniejszym kryterium? To proste – najważniejsza jest autentyczność, dopasowanie influencera do marki oraz danie mu swobody w komunikacji materiału.
6. „PRAWDZIWY NUMER” BRYTYJSKIEGO VOGUE’A
Redaktor naczelna brytyjskiego Vogue’a wprowadza zmiany. Bohaterkami najnowszego wydania mają być „zwykłe” kobiety zamiast niezdrowo chudych modelek czy znanych postaci. No, może poza sesją okładkową z Emily Blunt… Odważny krok w dobrą stronę – zobaczymy jak sprawdzi się taka formuła.
7. ROBERT PATTISON W KAMPANII DIOR
Na koniec kilka zdjęć z najnowszej kampanii Diora – dla mnie Pattison wciąż pozostaje gwiazdą Zmierzchu, ale zdjęcia akurat mi się podobają.