Po raz kolejny marka Hermès pojawia się na łamach bloga – tym razem dzięki wspaniałym materiałom promującym kultowe już apaszki. Odkryjecie świat fabryki jedwabnych, kolorowych chust, pożądanych przez kobiety na całym świecie! Co więcej, przy okazji chciałabym Wam nieco przybliżyć komunikację tej marki, a jest się czym inspirować!
KOMUNIKACJA – KULTOWY PRODUKT
Jak pisałam w Lux Info #3, Hermès buduje swoją markę głównie w oparciu o jakościowe produkty, podkreślając w ten sposób dziedzictwo marki, jej elitaryzm i wyjątkowość. Jednym z kultowych produktów są apaszki: kwadratowe, jedwabne chusty z ręcznie wykończonymi brzegami. Ich wytworzenie może zająć nawet 600 godzin, a od 1937 roku, kiedy powstały, doczekały się już ponad 1500 wersji. Ja jestem zachwycona filmikami, jakie Hermès zamieszcza w tej kategorii!
https://www.youtube.com/watch?v=qODmOE71YYI
https://www.youtube.com/watch?v=EID_Acm0f0g
WSPÓŁPRACA Z ARTYSTAMI
Marki luksusowe, w celu podkreślenia swojej wyjątkowości, bardzo często współpracują z artystami. W przypadku kultowych apaszek, nad ich wzorami pracowało już ponad 100 artystów, tworząc wspaniałe grafiki, które odnosiły się do bogatej historii marki, kultury oraz sztuki. Każdy projekt jest unikalny – w ten sposób marka tworzy edycje limitowane, co podtrzymuje efekt wyjątkowości i niedostępności. To właśnie tutaj – na styku wysokiego rzemiosła, nowoczesnej sztuki i technologii rodzą się wspaniałe produkty oraz… pożądanie. Finalnie, to dla idei kupowane są takie produkty jak te.
https://www.youtube.com/watch?v=u8U83wPA_ZI
INNOWACYJNE PROJEKTY DIGITALOWE
Na rynku marek luksusowych Hermès znany jest z tego, że odważnie podchodzi do projektów internetowych. Wiele marek długo zwlekało z otwieraniem swoich stron czy sklepów online obawiając się obniżenia wartości postrzegania marki przez konsumentów – w końcu bycie online ułatwia dotarcie do marki oraz jej dostępność, która teoretycznie powinna być ograniczana. Jednak Hermès, w swoich projektach zaskakuje innowacyjnością i świeżym podejściem. To, co wysuwa się na pierwszy plan to nie produkt – tylko doświadczenie z marką. W ramach „La Maison des Carrés” (fr. dom kwadratów), powstał nietypowy sklep internetowy, który ma łączyć doświadczenie ze sklepu stacjonarnego z charakterem marki, artyzmem i kreatywnością. Projekt odbił się szerokim echem w mediach i zdobył sporo nagród oraz wyróżnień (Cyber Lions, World Luxury Award, The Lovie Awards).
WASZE OPINIE
Co myślicie o kultowych apaszkach Hermès i komunikacji tej marki? Jakie kultowe produkty innych marek przychodzą Wam na myśl?