Przyznam szczerze, że moją uwagę w 100% pochłonął ostatnio nowy projekt, który już niedługo ujrzy światło dzienne. Czas jednak na powrót do regularnych wpisów i newsów z branży – a tutaj sporo się ostatnio działo. Dzisiaj przeczytacie o polskiej edycji Vogue’a, pięknej kampanii Lacoste, nowej platformie 24sevres.com, rozwoju rynku e-commerce oraz zmianach w ESPRIT.
BĘDZIE POLSKA EDYCJA VOGUE (Fashion Biznes)
W Polsce pojawi się kolejny tytuł premium. Tym razem chodzi o samą biblię mody, czyli Vogue’a. Redaktorem naczelnym zostanie Filip Niedenthal, a redaktor prowadzącą Małgosia Bela. To była kwestia czasu, ponieważ branża luksusowa w Polsce szybko się rozwija. Pytanie tylko – czy już na tyle wystarczająco, żeby kolejny tytuł premium się utrzymał?
Jestem niezmiernie ciekawa pierwszego numeru!
PIĘKNA KAMPANIA OD LACOSTE „TIMELESS”
Historia o podróży i miłości od pierwszego wejrzenia. Przenosimy się w czasie razem z bohaterami, choć elegancja pozostaje wciąż taka sama. Kampania podkreśla, że „życie to piękny sport” i promuje ponadczasową klasykę, którą stworzyła w 1933 roku, a jest aktualna do dzisiaj. Kolejna historia od marki luksusowej, którą aż chce się oglądać!
NOWA PLATFORMA LUKSUSOWA 24 SEVRES.COM (Business of Fashion)
W czerwcu ruszyła zapowiada już wcześniej, nowa platforma luksusowa 24sevres.com. Czym dokładnie jest? To multi-brandowa platforma stworzona przez konglomerat LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), wprowadzona jako digitalowy odpowiednik domu towarowego Le Bon Marché, którego LVMH jest właścicielem. Aktualnie e-commerce to główny fokus luksusowych marek, jednak nieco już zatłoczony przez takich gigantów jak Net-a-Porter czy Farfetch. O szczegółach projektu opowiada w wywiadzie Ian Rogers, chef digital officer w LVMH.
KONSUMENT MAREK LUKSUSOWYCH PRZENOSI SIĘ DO E-COMMERCE (cpp-luxury.com)
Luksusowe marki zaczynają poważnie rozważać coraz większe zamknięcia swoich lokalizacji (Michael Kors planuje zlikwidować około 100-125 punktów sprzedaży). Aktualne prognozy dla całego rynku nie są optymistyczne. Przewidują co prawda wzrosty, jednak bardzo niewielkie, rzędu kilku procent (wg raportu BCG – 3% rocznie do 2022). Z kolei Bain & Company informuje, że sprzedaż marek luksusowych w kanale e-commerce wzrosła o 13% i sięga już 8% całego rynku. Czy digital to przyszłość i nowa rzeczywistość dla konsumentów, jak i dla marek? Pełny artykuł >>tutaj
ESPRIT SIĘ ZMIENIA
Odkąd w 2012 roku CEO został Jose Manuel Martínez Gutiérrez, Esprit wdrożył nową strategię, która ma poprawić konkurencyjność i rozpoznawalność marki na świecie. Zmiany widać również w Polsce: otwarty został sklep w Blue City w Warszawie, przebudowano sklepy w łódzkiej Manufakturze i warszawskiej Galerii Mokotów zgodnie z nowym konceptem „Lighthouse”, odzwierciedlającym kalifornijskie korzenie marki. Marka zapowiada wprowadzenie jesienią kanału omnichannel w swoich sklepach, a to podobno nie koniec zmian!