W tym tygodniu wiadomości ze świata marek luksusowych zostały zdecydowanie zdominowane przez tygodnie mody. Za nami już Nowy Jork, Londyn i Mediolan. Dodatkowo znajdziecie dzisiaj jeszcze dwie inspirujące reklamy od Gucci oraz Diesel, informację o tym co się dzieje na globalnym rynku biżuterii i zegarków oraz nadchodzące premiery luksusowych samochodów.
TYGODNIE MODY:
NEW YORK FASHION WEEK (WP.PL / VOGUE)
Nowojorski tydzień mody to nie tylko nowe kolekcje (jesień/zima 2017), ale również przełomowe wydarzenia, jak np. debiut Rafa Simons’a dla domu mody Calvin Klein; pokaz, w którym modelkami były kobiety, które stoczyły walkę z rakiem; obecność modelek plus size i kobiet w hidżabach. Nie zabrakło też akcentów politycznych, wyrażających sprzeciw wobec Donalda Trumpa. Najlepsze podsumowanie i przegląd najciekawszych kolekcji znalazłam tutaj i tutaj.
LONDON FASHION WEEK (WMAGAZINE.COM)
Najlepsze looki z londyńskich pokazów (które zawsze są najbardziej kreatywne i ekstrawaganckie ze wszystkich tygodni mody).
MEDIOLAN FASHION WEEK (NOWFASHION.COM)
Na koniec tydzień mediolański, relacja tutaj, ale polecam też zerknąć na pokazy Dolce & Gabbana (gdzie poza modelkami pojawiły się gwiazdy social media i dzieci celebrytów) oraz Gucci. Tydzień zakończył się pożegnalnym eventem na cześć Franci Sozzani, byłej redaktor naczelnej włoskiego wydania Vogue’a, która zmarła pod koniec zeszłego roku.
Ostatni z wielkich tygodni mody (paryski) właśnie się zaczyna – warto śledzić marki na bieżąco na ich kontach na Instagramie, ponieważ pojawia się tam bardzo dużo relacji na żywo.
REKLAMA DIESEL “MAKE LOVE NOT WALLS” (WIRTUALNEMEDIA.PL)
Ostatnio pojawia się coraz więcej reklam z kontekstem politycznym, zwłaszcza wykorzystującym motyw muru, tak jak w przypadku nowej reklamy Diesel, wyreżyserowanej przez Davida LaChapelle. Spot ma być wyrazem nadziei, jednoczenia ludzi i okazywania miłości. Więcej znajdziesz tutaj.
NAJBARDZIEJ WYCZEKIWANE PREMIERY SAMOCHODÓW PODCZAS GENEVA MOTOR SHOW (CPP-LUXURY.COM)
Wielkimi krokami zbliża się najbardziej wyczekiwana i największa w Europie wystawa motoryzacyjna Geneva Motor Show. Już teraz można sprawdzić, jakie luksusowe premiery są najbardziej wyczekiwane. Na blogu znajdziecie relację z wydarzenia – stay tuned!
BIŻUTERIA I ZEGARKI: ANALIZA I PROGNOZY NA 2017 (LUXURYSOCIETY.COM)
W przeciwieństwie do rynku polskiego, gdzie segment zegarków i biżuterii się rozwija, rynek światowy notuje spadki. Przyczyn można doszukiwać się w sytuacji politycznej, mniejszym zainteresowaniu podróżami do Europy (zwłaszcza Francji i Paryża) i wysokimi nadwyżkami produktów w Azji. Wszystko powinno się jednak ustabilizować w 2017, jeśli firmy dostosują się do wymagań rynkowych i odpowiedzą na potrzeby Millenialsów i zapotrzebowanie na ofertę ze średniej półki. Pełny artykuł.
GUCCI PRZEZ RÓŻOWE OKULARY, 2017 EYEWEAR COLLECTION (VOGUE.IT)
Spot prezentujący nową kolekcję okularów Gucci SS 2017 został przygotowany przez Petrę Collins – młodą, utalentowaną fotograf, której prace są doceniane na całym świecie. W nowym projekcie dosłownie zabiera nas w świat widziany przez różowe okulary. W spocie pojawiają się węgierskie Łaźnie Gellerta, które są nawiązaniem do miejsca pochodzenia artystki. Na stronie znajdziecie też wywiad z Petrą Collins. To co się ostatnio dzieje z marką Gucci pod kątem komunikacji jest niezwykle imponujące!