Witam Was w kolejnym tygodniu. Już czeka na Was nowa dawka informacji ze świata marek luksusowych. Tym razem o paryskim tygodniu mody, trendach technologicznych, postrzeganiu luksusu przez Polaków, markach z najlepszą reputacją oraz Amazonie – gigancie w kategorii… moda. Miłej lektury!
1. PARIS FASHION WEEK (Nowfashion.com)
Największe tygodnie mody (a w zasadzie cały miesiąc) dobiegły już końca. O poprzednich wspominałam w ostatnim Lux Info, został nam więc tydzień paryski – moim zdaniem najlepszy. Prezentacje największych domów mody, powrót Muglera i Niny Ricci, podkreślanie siły kobiet (co powoli przeradza się w tradycję pokazów) i oczywiście na koniec wisienka na torcie w postaci kosmicznego pokazu Chanel (dosłownie i w przenośni). Karl Lagerfeld tym razem przygotował kolekcję ispirowaną kosmosem i strojami astronautów, a na wybiegu umieścił rakietę, która na koniec pokazu nawet wystrzeliła. Skrót najważniejszych wydarzeń, kolekcji i trendów znajdziecie tutaj.
2. 5 TRENDÓW TECHNOLOGICZNYCH ZMIENIAJĄCYCH LUKSUS (LuxurySociety.com)
Zawsze uważnie przyglądam się trendom, ponieważ prędzej czy później zostają zaadaptowane w branży luksusowej (nie odwrotnie, ponieważ ta branża jednak jest dość sceptyczna przy wprowadzaniu zmian). Natrafiłam na artykuł o trendach technologicznych wpływających na branżę luksusową, w którym znajdziecie m. in. technologię, która pozwala na rejestrację przedmiotów oraz kontrolę dystrybucji (w przyszłości może pomóc zwalczać uciążliwy problem marek luksusowych w postaci podróbek) oraz Internet of Things (IoT) i aplikację Janela, pozwalającą w pełni zarządzać swoją szafą.
3. AMAZON JEST POTĘGĄ RÓWNIEŻ W KATEGORII MODA (cpp-luxury.com)
Jeśli myślicie, że Amazon to tylko albo głównie książki – jesteście w błędzie. Okazuje się, że ten internetowy gigant przebojem zdobył również rynek modowy, zwłaszcza jeśli chodzi o Millenialsów (o których uwagę walczy obecnie chyba większość brandów, ponieważ będą budowali przyszłą klientelę, tak różną od dotychczasowej). Amazon zarejestrował najwyższą sprzedaż w tej kategorii wśród wszystkich sklepów internetowych w Stanach, właśnie w grupie wiekowej 18-34 (prawie 17% rynku).
4. POSTRZEGANIE LUKSUSU PRZEZ POLAKÓW (Polityka.pl)
Sporo już było publikacji oraz badań na ten temat i wciąż ta kwestia się nie zmienia. Polacy mają bardzo specyficzne podejście do luksusu oraz jego postrzeganie. 64% Polaków uważa, że o luksusie świadczy posiadanie samochodu luksusowej klasy lub marki, dalej na liście znalazły się własne mieszkanie lub dom oraz coroczne wakacje. Dlaczego? Odpowiedź znajdziecie w pełnym artykule.
5. ROLEX – MARKA Z NAJLEPSZĄ REPUTACJĄ (cpp-luxury.com)
Wśród luksusowych marek z najlepszą reputacją, po raz kolejny na szczycie znalazł się Rolex. Lista przygotowana przez Instytut Reputacji (Reputation Institute) została stworzona w oparciu o ponad 170 tysięcy ocen. Wysoko w rankingu pojawiły się również Rolls Royce, BMW i Hugo Boss.