Czas na kolejne podsumowanie najważniejszych wydarzeń oraz ciekawych artykułów. Dzisiaj mam dla Was sporą dawkę wiedzy i ciekawych tekstów: cała prawda o zarobkach Polaków, nowy raport Bain & Company o branży luksusowej, dlaczego Vogue został wydawcą roku, kilka polskich marek, na które warto zwrócić uwagę i dlaczego TOPSHOP wycofuje się z Polski. Miłego czytania!
ZAROBKI POLAKÓW (Forsal.pl)
Bardzo ciekawy artykuł o zarobkach Polaków, oparty na kilku przykładach i zwierzeniach dotyczących osobistych finansów, podejścia do pieniędzy, wydatków i zamożności. „Do bogacenia się popychają nas aspiracje, a te chodzą pod rękę z naszymi marzeniami, nazywanymi przyziemnie planowaniem. (…) Przestajemy się cieszyć, że mamy więcej. Więcej staje się normą, a my wcale nie czujemy się zamożni, tylko wyznaczamy sobie coraz bardziej odległe materialne cele, na które ciągle brakuje nam pieniędzy. (…) Zamożność to dla ekonomistów grubość portfela, dla psychologów – stan umysłu wynikający z dobrego samopoczucia, że mamy wystarczająco, żeby nie narzekać”. >>Pełny artykuł.
WYDATKI NA DOBRA LUKSUSOWE SPOWALNIAJĄ (Bain & Company)
Zgodnie z nowym raportem Bain & Company, rynek dóbr luksusowych stabilnie rośnie (na poziomie 4%). Rośnie jednak dzięki kategoriom związanym z samochodami oraz podróżami, natomiast tzw. dobra osobiste, do których zaliczana jest moda, dodatki i akcesoria, po raz trzeci z rzędu pozostaje na tym samym poziomie. W związku z tym, że rynek rośnie, ale jednak coraz wolniej, w nadchodzącym czasie, najważniejsza będzie przemyślana strategia i dopasowanie się do rynku i oczekiwań konsumentów.
VOGUE WYDAWCĄ ROKU (Luxury Daily)
Wspominałam już o nagrodach Luxury Daily, w tym dla Vogue, jako wydawcy roku. Warto się jednak dokładniej przyjrzeć, czym magazyn zasłużył sobie na nagrodę. Chodzi przede wszystkim o to, jaką wartość i treści wnosi, ale również o podejście do zmieniającej się konsumpcji treści. W 2016 roku np. wprowadzono edycję arabską (Vogue Arabia) – w pierwszej kolejności została otwarta strona internetowa, natomiast na wydanie drukowane poczekamy do wiosny 2017.
TOP SHOP WYCOFUJE SIĘ Z POLSKI (Property News)
Kolejna marka wycofuje się z Polski, tym razem jest to TOPSHOP, który będzie otwarty już tylko do 29.01.2017. Podobna przyszłość dotyczy również marki Dorothy Perkins. Obie, a wcześniej również Mothercare, były zarządzane przez firmę Alshaya, która od jakiegoś czasu przynosi straty. Niestety, sama obecność znanych marek nie jest jednoznaczna z tym, że poradzą sobie na specyficznym i ciągle zmieniającym się, polskim rynku. >>Szczegóły.
POLSKIE MARKI, NA KTÓRE WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ (Magazyn HAMAG)
Na polskim rynku nie brakuje kreatywnych projektantów i marek, na które warto zwrócić uwagę. W zestawieniu znajdziemy takie przykłady jak: Kas Kryst, SI-MI, MISBHV czy WEAVE, która jesienią wypuściła pierwszą kolekcję. Liczy się kreatywność, ale też koncept i dobre zdjęcia. Na uwagę zasługuje też Roma Yanota ze wspaniałymi płaszczami – dorzuciłabym do zestawienia.