Witam Was w nowym roku z pierwszym Lux Info. Jak to w styczniu bywa: podsumowania roku i prognozy na 2017, czyli czego mogą oczekiwać marketerzy w nowym roku, jakie luksusowe hotele zaproszą swoich pierwszych gości, case laureata konkursu Luxury Daily w kategorii agencja badawcza roku (Euromonitor) oraz lista 10 książek dla marketera na 2017 rok. Enjoy!
CZEGO POWINNI OCZEKIWAĆ MARKETERZY W 2017 ROKU (Luxury Daily)
Rok 2016 nie był najlepszy dla branży luksusowej – przynajmniej na świecie (w Polsce radzi sobie dobrze, a z roku na rok nawet coraz lepiej). Luxury Daily przepytało kilka czołowych agencji o nadchodzący rok i trendy, jakich możemy oczekiwać. Niemałe znaczenie mają tutaj czynniki ekonomiczne. Jednym z nich jest rosnąca niepewność polityczna związana z nowym prezydentem USA czy Brexitem. Generalnie – po słabym 2016 roku, eksperci zgodnie liczą już tylko na poprawę.
3 WSKAZÓWKI JAK ZDOMINOWAĆ MARKETING INTERNETOWY W 2017 (Mosnar Communications)
Podobno w 2017 roku (luksusowy) marketing internetowy będzie obecny wszędzie, a marki będą ze sobą ostro konkurowały o jak najlepszą pozycję. Co mogą zrobić marki luksusowe? Oto jest podpowiedź w trzech krokach. Pierwszy z nich to relaunch strony internetowej (połączonej z e-commerce i blogiem). Marki luksusowe coraz częściej współpracują z influencerami, a ich fani coraz chętniej ich „podglądają” np. za pomocą Snapchata.
NOWE OTWARCIA LUKSUSOWYCH HOTELI W 2017 (CPP-Luxury)
Lista 12 luksusowych hoteli, które zostaną otwarte w 2017 roku. Piękne miejsca i jeszcze piękniejsze widoki. Są tutaj m.in. Ritz-Carlton Jiuzhaigou, pierwszy w pełni willowy resort tej sieci, położony na skraju Wyżyny Tybetańskiej czy Hoshinoya Bali w samym środku lasu deszczowego.
AGENCJA BADAWCZA ROKU – EUROMONITOR (Luxury Daily)
Eurominitor został laureatem nogrody Luxury Daily w kategorii agencja badawcza roku. Główną zasługą są tutaj obszerne analizy sektorów i regionów oraz przywiązanie do bieżących wydarzeń i przekładanie ich na trendy, a nawet przewidywanie ich wpływu na sytuację w branży luksusowej. Szczegóły znajdziesz tutaj.
10 KSIĄŻEK DLA MARKETERA NA 2017
Jak co roku mam bardzo obszerną listę książek, które zamierzam przeczytać, nie tylko takich o marketingowej czy luksusowej tematyce. Jak to zwykle bywa – zawsze pojawiają się kolejne, które po drodze muszę dodać. Akurat natrafiłam na listę książek dla marketerów i chyba muszę dodać coś do swojej listy – zwłaszcza pierwsza pozycja wydaje się bardzo ciekawa, czyli historia pracownika „starych mediów”, który jako już osoba w średnim wieku, zatrudnia się w startupie HubSpot i opisuje swoje zderzenie kulturowe (co podobno kończy się już jako historia kryminalna).