Kolejne ciekawostki z branży luksusowej. Tym razem nagrody dla najlepszych działań marketingowych, badawczych, sprzedażowych i wydawniczych, baaaardzo luksusowy przewodnik prezentowy, podsumowanie kolaboracji 2016 roku, kilka słów o wnioskach dla marek premium z raportu „Polska strojna” oraz filmik/historia od Rolls-Royce.
1. LUXURY DAILY AWARDS’ 2016 (Luxury Daily)
Kto w 2016 roku poradził sobie najlepiej na rynku luksusowym? Są tacy gracze, którzy potrafią w punkt odpowiadać na zmieniającą się rzeczywistość i potrzeby konsumentów, a dodatkowo generować zyski. Luxury Daily nagrodziło tych najlepszych w 4 kategoriach:
Luxury Marketer: Gucci
Luxury Retailer: Net-A-Porter, Mr Porter
Luxury Publisher: Vogue
Luxury Researcher: Euromonitor
Gucci się zmienia, stawia bardziej na romantyczną kobiecość niż na kontrowersję i seks, które zapisały się w historii marki. W 2016 obserwowaliśmy świetne przykłady kampanii (fall/winter 16 „Lost in translation”) i dodatkowe projekty (takie jak Gucci 4 rooms). Marka świetnie radzi sobie również w mediach społecznościowych (co nie jest proste, ponieważ z jednej strony musi odpowiadać na potrzeby zmieniających się konsumentów, a z drugiej wciąż zachować pozycjonowanie marki z wyższej półki). Do zmian w dużej mierze przyczynia się wielokrotnie nagradzany Alessandro Michele, który dla marki pracuje już od 14 lat, a od dwóch na stanowisku Dyrektora Kreatywnego (odpowiada za wszystkie kolekcje oraz wizerunek brandu).
2. LUKSUSOWY PRZEWODNIK PREZENTOWY ROBB REPORT (Luxury Daily)
Robb Report to (bardzo) luksusowy przewodnik prezentowy, który wydawany jest już od 33 lat. Dobrze znany konsumentom z najwyższymi dochodami i majątkiem, jest również ważny z marketingowego punktu widzenia – wiele marek luksusowych pojawia się tutaj ze swoją reklamą. Wydanie grudniowe to wzrost o 12% pod względem inwestycji w powierzchnię reklamową. W najnowszym wydaniu na okładce pojawił się samochód Bristol Bullet wart $ 300 000, wyprodukowany z okazji 70. urodzin Bristol Cars, brytyjskiego producenta limitowanych samochodów luksusowych. Natomiast wśród 31 propozycji prezentowych znalazły się takie skarby jak: pierwszy, ponaddźwiękowy prywatny odrzutowiec ($ 120 mln), jacht ($ 225 mln) czy testowanie wina w Napa Valley wraz z prywatnym transportem lotniczym i jedzeniem serwowanym przez szefów kuchni, nagradzanych gwiazdkami Michelin ($ 899 tysięcy).
3. RAPORT POLSKA STROJNA (Allegro)
Allegro opublikowało nowy raport „Polska strojna” na temat mody i podejścia Polaków do tego tematu. Warto zajrzeć i poczytać komentarze ekspertów – głównie w części wyzwania i marki premium.
Co do marek premium, okazuje się, że Polacy w 42% deklarują, że takie kupują, jednak… nie do końca wiedzą, jakie marki tak naprawdę są premium i do jednego worka wrzucają m. in.: Zarę, adidasa, Sinsay (!), Louis Vuitton. Jedną z ciekawostek jest też fakt, że już nie cena jest najważniejsza, a wybór ubrań zgodnie z gustem. No i mamy coraz modniejszych i świadomych panów. >> raport
4. KOLABORACJE 2016 ROKU (Fashion Biznes)
Kolejne podsumowanie roku, tym razem najlepsze kolaboracje marek w 2016 roku. Najgłośniejsza to oczywiście H&M x Kenzo, ale przykładów jest o wiele więcej. Jednym z moich ulubionych (subiektywnie najładniejszych) jest NikeLab x Riccardo Tisci (z Givenchy).
Do zestawienia dodałabym jeszcze coś z rodzimego rynku np. Bizuu x Badura albo kolekcję z Atomówkami.
https://www.instagram.com/p/BIvEZVkB3ki/?taken-by=nikelab
5. ROLLS ROYCE – ROZDZIAŁ PIERWSZY (Rolls Royce)
Pojawił się kolejny filmik od marki luksusowej zbudowany na zasadzie opowieści (storytelling) – tym razem historię opowiada Kate Winslet. Podróż zaczyna się w 1904 roku kiedy to Charles i Henry Rolls, postanawiają spełnić swoje marzenie o „locie na lądzie”, a tym samym na dobre zapisać się w kartach historii z pierwszym modelem Rolls-Royce’a, który bił kolejne rekordy prędkości i pokonywanej odległości. Dowiadujemy się, czym jest muza i jak narodziła się statuetka „The Spirit of Ecstasy”, która od 1911 roku montowana jest na masce każdego modelu. Film jest pierwszą częścią cyklu „The House of Rolls-Royce”. Bardzo lubię takie smaczki i ciekawostki od marek więc z niecierpliwością czekam na kolejne odsłony!