Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2018 już się zakończyły. Jak zawsze temu wydarzeniu towarzyszyły emocje, niespodzianki i… sponsorzy. Czy takie wydarzenie, sportowe i bardzo jednak masowe, może być dobrym miejscem na pokazanie marki luksusowej?
Za taką właśnie uchodzi szwajcarska marka zegarków Hublot i nie pomylę się, jeśli powiem, że większość kibiców śledzących tegoroczne mistrzostwa, zwróciła na nią uwagę. No, a przynajmniej ją zauważyła – za każdym razem, kiedy prezentowano doliczane do meczu minuty, a nawet, kiedy arbiter zerkał na swój zegarek!
HUBLOT OFICJALNYM CHRONOMETRAŻYSTĄ MISTRZOSTW ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ 2018
Nie mówimy w tym wypadku jednak o typowym sponsoringu. To coś innego. Coś więcej. Marka Hublot została bowiem oficjalnym chronometrażystą Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2018. Natomiast wyprodukowany z tej okazji (w limitowanej ilości 2018 sztuk) zegarek Big Bang Referee 2018 FIFA World Cup RussiaTM został oficjalnym zegarkiem FIFA.
ZEGAREK BIG BANG REFEREE 2018 FIFA WORLD CUP RUSSIA™
W odpowiedzi na zapytanie FIFA o stworzenie zegarka dopasowanego do potrzeb sędziów, marka Hublot zaproponowała inteligentny model, który miał za zadanie pomóc im podczas turnieju. Zegarek posiada wszystkie atrybuty kultowego Big Bang (lekką, tytanową kopertę czy charakterystyczne śrubki w kształcie litery H), choć różni się wielkością oraz inteligentną technologią. Zegarek jest stworzony również z myślą o fanach: można go spersonalizować i wybrać tarczę w kolorach swojej ulubionej drużyny, powiadomienia informują o nadchodzącym meczu, aktualnym wyniku, golach, zmianach czy kartkach.
POŁĄCZENIE MARKI HUBLOT Z PIŁKĄ NOŻNĄ
Tegoroczne mistrzostwa to nie pierwsze połączenie marki Hublot z piłką nożną. Historia sięga roku 2006, kiedy to marka po raz pierwszy zaistniała w tym sporcie wspierając narodową drużynę szwajcarską. Od tamtej pory, już trzykrotnie towarzyszyła mistrzostwom Europy, podobnie jak mistrzostwom świata.
KAMPANIA HUBOT „JAK ZOSTAĆ MISTRZEM”
To, co oczywiście interesuje mnie najbardziej w całym zagadnieniu Mistrzostw Świata w piłce nożnej z perspektywy marki, to podejście do kampanii i cała otoczka wokół wydarzenia. W ramach kampanii „Jak zostać mistrzem” Hublot przedstawia porady od największych legend sportu takich jak Pelé, Maradona, Jose Mourinho czy Usain Bolt, którzy są ambasadorami oraz przyjaciółmi marki. Mistrzowie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat tego, co ich doprowadziło na sam szczyt. „Moc portretów, intensywność słów i charyzma osobowości połączone razem sprawiają, że to naprawdę dobra kampania. Dla nas piłka nożna jest przede wszystkim środkiem przekazywania wartości, a kampania ta służy nie tylko hołdowaniu talentom, przekazywaniu pasji do grania i chęci spełniania marzeń, ale także komunikowaniu nadziei i solidarności.” – Tak o kampanii wypowiada się sam CEO Hublot, Ricardo Guadalupe.
Z inspirujących cytatów, mi osobiście najbardziej przypadł do gustu ten, wypowiedziany przez międzynarodowego arbitra Bjorna Kuipers: „Aby zostać mistrzem, musisz wykonywać swoją pracę z pasją i miłością. Jeśli masz te elementy i ciężko pracujesz, możesz osiągnąć szczyt, we wszystkim, czego pragniesz.” Myślę, że taka pozytywna motywacja ma zastosowanie nie tylko w piłce czy sporcie, ale we wszystkich naszych osobistych i zawodowych przedsięwzięciach. Na koniec dodam jeszcze, że bardzo sobie cenię, kiedy marki podejmując działania komunikacyjne kierują się wartościami i tworzą kampanie z przekazem, tak jak właśnie zrobiła to marka Hublot.
Photo credits: Hublot press materials