Marki luksusowe często zwracają swoje działania na obszary związane ze sportem. Jednak tradycyjny sponsoring to już za mało – marki zegarków towarzyszą światowym wydarzeniom będąc na przykład oficjalnym chronometrażystą, odpowiedzialnym za pomiar czasu i dostarczanie odpowiednich technologii. Tak, jak marka Hublot. O tym temacie pisałam już przy okazji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2018, dzisiaj na kilka pytań z tym związanych, odpowiada sam CEO marki Hublot – jednej z najpopularniejszych marek luksusowych zegarków na świecie.
Dominika Trawka, Marketing Premium: Marka Hublot została oficjalnym chronometrażystą Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2018. Co to oznacza dla marki?
Ricardo Guadalupe, CEO of Hublot: Wspaniałą współpracę z FIFA. Na boisku jesteśmy zawsze obecni – odliczany jest czas, podawane doliczone minuty, czy kiedy następują zmiany zawodników. Nasze tablice zostały charakterystycznie zaprojektowane na bazie kształtu zegarka Hublot Big Bang. Podczas ostatnich Mistrzostw nasza marka była obecna na wizji w sumie ponad 21 minut. Odkąd w 2014 zostaliśmy oficjalnym chronometrażystą FIFA, mieliśmy wiele dyskusji co będzie dalej. Oni mieli potrzebę – my na nią odpowiedzieliśmy. To dlatego wspólnie z arbitrami i FIFA stworzyliśmy zegarek Big Bang Referee 2018 FIFA World Cup™. Bezpośrednia ekspozycja produktu oraz nowej tablicy to niebywały wpływ na rozpoznawalność. Kiedy podpisaliśmy kontrakt z FIFA w 2010 roku, nie oczekiwaliśmy, że możemy mieć możliwość, aby pewnego dnia pokazać nasz produkt bezpośrednio na boiskach piłkarskich, zwłaszcza podczas rozgrywek Mistrzostw Świata. Bycie częścią gry, przekazywanie użytecznych informacji zawodnikom i widzom oraz ekspozycja na milionach odbiorników – to jest rezultat naszej długofalowej współpracy z FIFA. Razem się rozwijamy, myślimy i ulepszamy. To również kwestia relacji międzyludzkich. Nic nie może być bardziej satysfakcjonujące.
Only the sky is the limit!
Hublot rozpoczął swoje działania związane z piłką nożną w 2006 roku. Dlaczego akurat ten sport?
Kiedy z Jean-Claude Biver’em zastanawialiśmy się nad marketingiem w 2004 roku, zapytaliśmy sami siebie jaką platformę komunikacji zastosować, żebyśmy byli jedyną obecną tam marką zegarków. Golf już był zajęty, podobnie tenis, ale pomyśleliśmy, że piłka nożna może być interesująca. Nasze doświadczenie pokazuje, że prawdopodobnie mieliśmy rację! Co cztery lata mamy ogromną widoczność marki. Podczas Mistrzostw Świata w Brazylii mieliśmy 21 minut widoczności marki przez miesiąc, docierając do milionów widzów łącznie. Jeśli ludzie będą rozpoznawać markę, nawet jeśli nie mogą sobie pozwolić na jej zakup – to już jest duże osiągnięcie. Aktywacja naszej futbolowej współpracy pozwala również na zaoferowanie wspaniałego doświadczenia naszym klientom. Do Rosji zaprosiliśmy ich około tysiąca. Dodatkowo, 12 trenerów drużyn narodowych nosiło zegarki Hublot, co również zwiększa naszą widoczność.
Jeśli ludzie będą rozpoznawać markę, nawet jeśli nie mogą sobie pozwolić na jej zakup – to już jest duże osiągnięcie.
Współpraca z FIFA przyniosła również innowację w postaci nowego zegarka BIG BANG REFEREE 2018 FIFA WORLD CUP RUSSIA™. Co jest w nim specjalnego?
To było specyficzne zapotrzebowanie ze strony FIFA, a my je wdrożyliśmy. Po raz pierwszy sędziowie nosili zegarki Big Bang Referee 2018 FIFA World Cup Russia™, które korzystają z inteligentnych technologii, proponowanych przez Hublot. Poza dotychczasowymi funkcjami, nowe modele było podłączone do technologii goal-line, elektronicznego systemu ułatwiającego określenie czy piłka rzeczywiście przekroczyła linię bramki czy nie.
Podczas Mistrzostw Hublot zaprezentował kampanię “Jak zostać mistrzem”. Jak można przełożyć to hasło na biznes? Jak zostać mistrzem?
Dzięki innowacji i kreatywności. Podczas roku mamy wiele nowości, których oczekują nasi konsumenci. Chcemy być lideram, poprzez ciągłe prezentowanie nowych materiałów, ale pozostając wiernym naszej filozofii „The art of Fusion”. Innowacja jest kluczem do sukcesu marki Hublot.
A jaki jest Pański pomysł na przyszłość marki?
Nigdy nie przestawać być innowacyjnym. Only the sky is the limit!