W marketingu coraz popularniejszy staje się storytelling, czyli umiejętność opowiadania historii przez marki. Zamiast tworzenia litanii cudownych właściwości nowego produktu poznajemy historię, która jest w stanie zaciekawić, zaintrygować, sprawić, że chętnie o niej rozmawiamy, dzielimy się z innymi i wreszcie –zapamiętujemy i budujemy pozytywne nastawienie do brandu.
CHANEL – „INSIDE CHANEL”
Marka Chanel stworzyła na przykład cały cykl filmów – do tej pory pojawiło się ich 20, na specjalnie dedykowanej platformie oraz na kanale You Tube. Sama seria co prawda przybiera formę bardziej zbliżoną do dokumentu i przedstawia różne aspekty marki od kultowego zapachu No.5 i historii jego powstania, poprzez opowieść o haute couture i przedstawienie charyzmatycznej założycielki Coco Chanel (a właściwie Gabrielle). W samych reklamach natomiast, marka od jakiegoś czasu korzysta ze storytellingu, chociażby w „Train de nuit” z Audrey Tautou.
Opis kampanii pojawił się również w moim ostatnim artykule na temat storytellingu marek luksusowych, na portalu nowymarketing.pl:
->> „Storytelling marek luksusowych – czy to ma sens?”.
Przypominam również mój wywiad z Pawłem Tkaczykiem o storytellingu właśnie.