
Wkrótce będzie się tutaj nieco zmieniało – planuję wprowadzenie różnych nowych cykli i treści. Co miesiąc dostaniecie tutaj ode mnie „Premium info” czyli wyselekcjonowanie newsy z branży luksusowej – kilka najważniejszych, dzięki którym będziecie na bieżąco z tym, co dzieje się w branży, pod kątem biznesu, marketingu i ciekawych trendów. Sprawdź, co działo się w kwietniu i czym m.in. jest zjawisko „quiet luxury” szeroko omawiane ostatnio w mediach.
1. Quiet luxury
Trend, który obecny był w luksusie już od dawna, teraz natomiast zrobiło się o nim głośno. Wszystko za sprawą szeroko komentowanych stylizacji Gwyneth Paltrow, w których pojawiała się na rozprawach sądowych (stonowane stylizacje, beże, szarości) oraz stylizacji z serialu „Sukcesja”. Czym się charakteryzuje to zjawisko? Chodzi o luksus (markowe ubrania i dodatki), który jest stonowany, minimalistyczny, nie rzuca się w oczy, nie „krzyczy” poprzez wielkie logo. Nazwane również ukrytym bogactwem (stealth wealth), czyli taki luksus nie na pokaz – raczej ponadczasowość, umiar, minimalizm i wysoka jakość. Na pozór „zwykłe” ubrania, ale rozpoznawalne dla „wtajemniczonych”.
Pełny artykuł: TIME
2. Tom Ford opuszcza swoją autorską markę
Tom Ford odchodzi z własnej marki, którą prowadził przez 17 lat. Za 2,8 mld dolarów markę wykupił koncern Estee Lauder (biznes kosmetyczny), część fashion przejęła z kolei grupa Ermenegildo Zegna. Projektant pożegnał się z marką spektakularną prezentacją kolekcji na jesień-zimę 2023, która w dużej mierze składała się z archiwalnych projektów.
Pełny artykuł: Vogue Polska
3. Hermès otwiera nową pracownię we Francji
Mimo niepewnej sytuacji ekonomiczniej na świecie, marki luksusowe radzą sobie dobrze. Na niektóre z nich popyt wręcz rośnie – tak jak w przypadku marki Hermès, która właśnie otworzyła swoją kolejną pracownię we Francji, by sprostać zwiększonemu popytowi, głównie na skórzane torebki Kelly. Marka w 1. kwartale 2023 roku wzrosła o 23%, a w 2022 osiągnęła swoje rekordowe przychody.
Pełny artykuł: Vogue Business
4. Vintage w luksusie
Vintage w luksusie ma się dobrze – rośnie rzesza młodych przedsiębiorców, zajmujących się poszukiwaniem i odsprzedażą cennych nabytków i akcesoriów. Platformę Break Archive założył Gabriel Rylka w wieku 18 lat, w celach promocji wykorzystywane są filmiki na TikToku i Instagramie. – ostatni drop z torebkami Chanel, Dior i Lous Vuitton wygenerowały sprzedaż na poziomie 44k funtów w jedną noc, a 30% towarów wykupiono w ciągu pierwszych 30 minut sprzedaży.
Pełny artykuł: Vogue Business
5. Magda Butrym wyróżniona w rankingu Lyst
Platforma Lyst wyróżniła polską projektantkę Magdę Butrym. Jej marka uznana została za jedną z przełomowych marek, najszybciej zdobywających popularność w sieci. Według rankingu to głównie zasługa rekomendacji influencerów i gwiazd, które często zakładają projekty marki na wielkie wyjścia.
Pełny artykuł: Vogue Polska
BĄDŹ NA BIEŻĄCO!
Jeśli chcesz być na bieżąco z wiadomościami z rynku dóbr luksusowych – zapisz się do mojego newslettera! Przy okazji otrzymasz darmowy przewodnik „Marketing Premium, 15 kroków do sukcesu” ze wskazówkami i ćwiczeniami. Śledź moje konto na Instagramie – tam znajdziesz najwięcej dodatkowych treści.