Nowe Lux Info to spora dawka kampanii: Dior z Natalie Portman oraz łańcuszkiem charytatywnym, Dolce&Gabbana z gwiazdami serialu „Gra o tron”, Diesel z usuniętymi zdjęciami z profilu na Instagramie… Dodatkowo, wypowiedzi osób z branży o przyszłości nowojorskiego tygodnia mody oraz spoofing w internecie, jako zagrożenie dla marek luksusowych.
DIESEL USUWA WSZYSTKIE ZDJĘCIA ZE SWOJEGO KONTA NA INSTAGRAMIE
Marka Diesel podjęła się wyzwania walki z perfekcją, poprzez nową kampanię „Go with the flaw”, w której pokazuje, że nie trzeba być idealnym. Perfekcja to nuda, warto natomiast radzić sobie z tym co się ma i być z tego dumnym – nawet bez planu i wtedy, kiedy nie jesteśmy czegoś pewni. W ramach kampanii marka usunęła również wszystkie wcześniejsze zdjęcia ze swojego profilu na Instagramie. Jak widać marki modowe coraz częściej pochylają się w stronę nieperfekcjonizmu.
KAMPANIA DOLCE&GABBANA „THE ONE” Z GWIAZDAMI SERIALU „GRA O TRON”
Kit Harington (serialowy Jon Snow) oraz Emilia Clarke (Daenerys Targaryen) zostali ambasadorami kampanii zapachu Dolce&Gabbana The One. Reklama powstała w Neapolu, a do jej realizacji zostali zaangażowani mieszkańcy miasta ukazując swoje codzienne życie. Trzeba przyznać, że reżyser Matteo Garrone stworzył niepowtarzalny i baaaardzo włoski klimat.
https://www.youtube.com/watch?v=ZKqRjSeSeBY
https://www.youtube.com/watch?v=Ebpjydeo3D4
E-COMMERCE MAREK LUKSUSOWYCH I ZJAWISKO SPOOFINGU (ADWEEK.COM)
Marki luksusowe długo obawiały się wejścia ze sprzedażą na platformy internetowe. Ostatnie badania pokazują jednak, że zupełnie niepotrzebnie! Jak przewiduje McKinsey w 2018 roku sprzedaż damskiej odzieży w tym segmencie wyniesie 12 mld $, co oznacza aż 17% tego rynku. Z kolei Walker Sands estymuje, że sprzedaż osiągnie poziom nawet 80 mld $ do 2025 roku. Martwiąca jest jednak skala zjawiska, nazywanego spoofingiem, czyli podszywaniem się pod luksusowe marki. Tylko dla kilku największych z nich zarejestrowanych jest ponad 500 domen, które używają zbliżonej do oryginalnej nazwy, wprowadzając tym samym w błąd nieświadomych konsumentów. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
PRZYSZŁOŚĆ NOWOJORSKIEGO TYGODNIA MODY WEDŁUG 20 EKSPERTÓW Z BRANŻY (VOGUE)
Nowojorski Tydzień Mody się zmienia – i będzie się zmieniał. Część marek nawet przeniosła swoje dotychczasowe pokazy do Paryża. Dokąd zmierzają te zmiany? Co można poprawić, ulepszyć? Na to pytanie odpowiada dla Vogue’a 20 ekspertów z branży. Najczęściej pojawia się wspieranie młodych talentów. Pojawiają się również opinie, że wszystkie tygodnie mody wymagają pewnej reorganizacji – a ten nowojorski, jako najbardziej skomercjalizowany najbardziej. Wszystkie wypowiedzi przeczytasz na stronie Vogue.com.
DIOR Z KAMPANIĄ „CO ZROBIŁBYŚ DLA MIŁOŚCI” ORAZ „DIOR LOVE CHAIN”
W najnowszej kampanii zapachu Miss Dior bierze udział Natalie Portman. Spot został wyreżyserowany przez Emmanuela Cossu, który współpracował już m. in. z Audi czy YSL. Reklama jest pełna emocji związanych z miłością głównej bohaterki. Dior idzie jeszcze dalej i w swoich działaniach postawił również na akcję charytatywną #diorlovechain, czyli łańcuszek, w którym można odpowiedzieć na pytanie „Co zrobiłbyś dla miłości”, a każdy opublikowany post oznacza wsparcie fundacji WE Charity. Do tej kampanii zostali zaproszeni stali ambasadorzy marki m. in. Natalie Portman, Johnny Depp, Bella Hadid, Robert Pattinson, Charlize Theron, Jennifer Lawrence.