Nowe zestawienie najciekawszych artykułów z branży luksusowej już gotowe! Tym razem znajdziecie: przewidywane wzrosty rynku, premiery zegarków podczas Baselworld 2017, wywiad z Anią Szubrycht, założycielką firmy konsultingowej Chic Being obsługującej marki luksusowe, projekt Polska Moda z najnowszą kampanią i nowy spot Mercedes-Benz „Grow Up”.
BRANŻA LUKSUSOWA BĘDZIE ROSŁA (Business Of Fashion)
The Savigny Luxury Index odnoszący się do przewidywań zmian w branży luksusowej przewiduje wzrosty (niewielkie, ale zawsze coś!). Pozytywne informacje płyną również z raportów luksusowych firm, które zanotowały wzrosty w ostatnim kwartale 2016 roku (Hermès, Chanel, Christian Dior Couture, Kering czy Prada) oraz z wydatków, dokonywanych przez turystów (na których branża luksusowa dość mocno się opiera). Dotyczy to zwłaszcza podróżujących Chińczyków, Amerykanów i Rosjan. W końcu pozytywne zmiany!
PREMIERY ZEGARKÓW NA BASELWORLD 2017 (CPP-luxury.com)
Zaczęła się kolejna edycja Baselworld (to już setna!), czyli międzynarodowych targów zegarków oraz biżuterii, a co za tym idzie wyczekiwanych premier nowych produktów, prezentowanych przez takie marki jak Rolex, DIOR i TAG Heuer. Targi odbywają się w Bazylei w Szwajcarii i w tym roku miałam przyjemność w nich uczestniczyć. Zrobiły na mnie ogromne wrażenie! Na blogu na pewno pojawi się pełna relacja w wydarzenia.
WYWIAD Z ANIĄ SZUBRYCHT (FashionBiznes.pl)
O Ani Szubrycht pierwszy raz usłyszałam, kiedy pojawiła się w rankingu prestiżowego portalu Luxury Daily „Luxury Women to watch in 2017”. Wspięła się na stanowiska dyrektora marketingu w L’Oreal, a aktualnie postanowiła budować swoją firmę konsultingową Chic Being. Bardzo Wam polecam rozmowę o rynku dóbr luksusowych i sytuacji luksusu w Polsce.
PROJEKT POLSKA MODA (PolskaModa.pl)
Bardzo udana promocja polskiej mody. Projekt pomaga znaleźć konsumentom produkty, które w całości zostały stworzone w Polsce. W kampanii promującej wystąpili tancerze You Can Dance (Julia Adamczyk oraz Bartosz Wójcik). Hasło przewodnie to „Znajdź swoją Miłość!”, a spot zrealizowała Poznańska Wytwórnia Filmowa. Uwielbiam takie realizacje: nowoczesne, pomysłowe, estetyczne, a przy tym wspierające słuszne idee (polskie marki wyróżnione znakiem Polska Moda).
MERCEDES BENZ „GROW UP” (Mercedes-Benz.com)
Nowa kampania Mercedesa pod hasłem “Grow up” to tak naprawdę historia – a nawet kilka historii. Co to znaczy dorosnąć? Przez całe życie słyszymy, co mamy robić i jak, a może chodzi o to, żeby nie powielać tradycji, ale na nowo ją zdefiniować? To właśnie robi Mercedes-Benz – chce zmieniać postawy wobec marki. 5 samochodów, 5 historii. Dla mnie przykład kampanii Mercedesa to wyznaczanie trendów w komunikacji: opowiadanie historii, pokazywanie produktu jako „uczestnika” wydarzeń bez bezpośredniego reklamowania go. To jest bardzo dobry kierunek!