RODZINNE TRADYCJE
Wiele niezwykłych historii zaczyna się od tradycji i rodzinnych powiązań. Podobnie jest w przypadku Esteé Lauder, która uwielbiała spędzać czas ze swoim wujkiem – chemikiem Johnem Schotzem. W jego sklepie mogła aranżować witryny, ale przede wszystkim interesowała ją jego praca. To on nauczył ją, że skórę należy oczyszczać olejkami, a nie mydłem oraz pokazał jej recepturę na opracowany przez siebie krem do pielęgnacji. Jego właściwości oraz wpływ na cerę zachwyciły Esteé, która wkrótce wykorzystała je w kremie Super-Rich All Purpose Creme. Co ciekawe, w procesie produkcji kosmetyków wytwarzano 95% finalnej formuły, natomiast pozostałe 5% dodawał ktoś z rodziny Lauder i nikt poza nimi nie znał dokładnego składu produktu. W 1946 roku Esteé oficjalnie wprowadziła na rynek linię czterech kosmetyków pod własnym nazwiskiem. By je rozreklamować, osobiście odwiedzała salony piękności w Nowym Jorku by zademonstrować klientkom pokazowy makijaż. To był marketing u podstaw, jak sama mówiła posługiwała się telefonem, telegrafem i pocztą pantoflową.
RYNEK MIĘDZYNARODOWY
Według Esteé Lauder „sukces zależy od tego, czy ośmielisz się sięgać po marzenia”. Ta niezwykła kobieta z czasem zmieniła krem domowej roboty na międzynarodowe imperium kosmetyczne. Dziś produkty jej marki sprzedawane są w ponad 150 krajach na całym świecie. Zaczęło się od Londyńskiego Harrodsa w 1960 roku, później Galeries Lafayette w Paryżu oraz rozwijające się rynki w Moskwie i Szanghaju.
REKLAMA
Kobieta Esteé jest elegancką, silną i inteligentną kobietą sukcesu. Kreatorka marki świadomie wybierała osoby do współpracy, w pierwszych latach stawiając na jedną modelkę – Karen Graham, która była twarzą firmy od 1970 do 1985 roku. Później pojawiały się jeszcze: Willow Bay, Paulina Porizkova oraz aktorki Elizabeth Hurley i Gwyneth Paltrow. Pierwsze reklamy uwieczniał tylko Victor Skrebneski, którego książka „Pięć pięknych kobiet” została opublikowana w hołdzie ambasadorek Esteé Lauder. Natomiast w ostatnich latach za obiektywem stali m.in. Steven Meisel i Mario Testino.
Zapewne znana Wam jest metoda wsparcia sprzedaży za pomocą prezentu przy zakupie. Podczas wejścia marki do domu towarowego Saks Fifth Avenue Esteé wysłała zaproszenia do najlepszych klientów sklepu, informując ich o wręczeniu bezpłatnego pudru do każdego zakupu. W ten sposób w dwa dni wyprzedano wszystkie zapasy, a nowa marketingowa koncepcja gratisu zapisała się na stałę w repertuarze działań rynkowych.
PRODUKTY
Dzisiaj Esteé Lauder to marka o bardzo szerokim portfolio od pielęgnacji, przez make-up po zapachy. W 1994 roku Amerykańskie Stowarzyszenie Perfumiarzy przyznało kreatorce pierwszą nagrodę w kategorii Żyjące Legendy. To za sprawą jej sukcesów na polu zapachów. Sama Esteé w swoim biurze trzymała kolekcję rzadkich olejków, ekstraktów i esencji z różnych zakątków świata, których używała do indywidualnych mieszanek. Prezentowała je zazwyczaj przyjaciołom, a do tego zacnego grona należały takie osobistości jak Nancy Reagan, Księżna Windsoru, Diana Vreeland (naczelna Vogue’a) czy Księżna Grace z Monako. Z takimi znajomościami nic dziwnego, że marka odniosła sukces! Natomiast jednym z pierwszych zapachów, który przyniósł sławę Esteé był olejek do kąpieli Youth-Dew, który pozostawiał na skórze piękny zapach. Kosmetyk podbił rynek, podobnie jak reklama z profilem nagiej kobiety. Kultowe okazały się również pomadki do ust – ich nazwy, odcienie oraz złote opakowanie, które stało się ikoną elegancji.
ESTEÉ LAUDER DZISIAJ
Dzisiaj Esteé Lauder to nie tylko marka, ale całe imperium, które w swoim portfolio posiada aż 29 marek, raportując sprzedaż na poziomie prawie 10 miliardów $ rocznie. Komunikacyjnie marka stawia na tutoriale i właściwości produktów, tworząc kontent użyteczny dla konsumentek, stawiając również na kampanie świąteczne. Najnowsza kolekcja powstała przy współpracy z Victorią Beckham, która jest również twarzą marki.
https://youtu.be/b1Y_qTgE5K0
Źródło: esteelauder.pl