LUX INFO #8

Które marki luksusowe są najczęściej kupowane przez Internet?  Jaka firma (znowu) znika z Polskiego rynku? Co się zmienia w marketingu i jaką rolę odgrywają trendy? To wszystko w nowym Lux Info, a w tym 2 niesamowicie ciekawe wywiady, które bardzo polecam przeczytać: z Jackiem Kotarbińskim (guru marketingu) i Natalią Hatalską (analityk trendów, autorką bloga hatalska.com).

Najlepsze marki luksusowe online (Business Insider)

Marki luksusowe dość długo zwlekały z otwarciem swoich sklepów online. Jednak rosnące zakupy przez Internet i zmiany zachowań konsumentów wymusiły zmiany. Rośnie zainteresowanie tymi markami w sieci – i będzie rosło dalej, jak przewidują eksperci z tej branży. Business Insider, na podstawie raportu Agencji PMX, przedstawia najbardziej popularne marki  luksusowe w sieci.

Wywiad z guru marketingu – Jackiem Kotarbińskim (socialpress.pl)

Jacek Kotarbiński to autorytet w świecie marketingu, autor „Sztuki rynkologii” oraz bloga o marketingu kotarbinski.wordpress.com. Spotkać go można na konferencjach branżowych i wykładach na Uniwersytecie Gdańskim, Akademii Leona Koźmińskiego czy Questus (Chartered Institute of Marketing). W wywiadzie opowiada o aplikacjach, które zmieniają nasz świat, rewolucji w marketingu, roli mediów społecznościowych, dotarciu do odbiorców i hejcie.  

Natalia Hatalska o trendach (Sukces Pisany Szminką)

Kolejna ważna postać w świecie biznesu, marketingu i trendów – Natalia Hatalska. W wywiadzie opowiada o trendach, Instytucie Badań nad Przyszłością i scenariuszami przyszłości na rynku pracy. Jest bardzo inspirujący – warto zapamiętać, że „jeśli spojrzymy na firmy, które osiągają sukces, to nie zarządzają nimi ludzie, którzy płyną z prądem, ale ci, którzy chcą pisać swój własny scenariusz na sukces. Chcą zmieniać rzeczywistość, a nie tylko się do niej dopasować.”

Marks & Spencer wychodzi z Polski (Forbes)

Pamiętam jak jeszcze niedawno stawiano tą firmę za wzór prowadzenia biznesu, niebywały światowy sukces – niczym teraz Inditex. Niestety, coś poszło nie tak. Na rynku pojawiła się konkurencja z tańszą ofertą, nowymi kolekcjami co 2 tygodnie, bardziej efektywnymi modelami biznesowymi. M&S nie wiedział jak zareagować na zmiany – zabrakło jasnej wizji, konsekwencji, innowacyjności, dostosowania się do zmian i… samych zmian. Gigant, który jeszcze kilkanaście lat temu był jedną z najzyskowniejszych sieci na świecie, zamknie 53 sklepy (w tym te w Polsce) i skupi się na sprzedaży żywności premium w rodzimej Wielkiej Brytanii.

Stella McCartney po raz pierwszy zaprojektowała linię męską (sophisti.pl)

Brytyjska projektantka do tej pory prezentowała tylko kolekcje dla kobiet, podczas pokazu Resort 2017 w Londynie, zaprezentowała również męską kolekcję. Inspiracją dla projektantki były brytyjskie subkultury, a wszystkie projekty zostały wykonane w Wielkiej Brytanii. O ile projekty Stelli bardzo sobie cenię, tym razem brakuje mi spójności kolekcji – mam wrażenie, że każda sylwetka to zupełnie inna bajka. Tutaj możecie zobaczyć całą kolekcję i ocenić sami.

Next Post:
Previous Post:
This article was written by

Prowadzę pierwszy w Polsce blog o biznesie i marketingu marek luksusowych. Jestem również założycielką międzynarodowej firmy doradczej Luxury Consulting Online. Wcześniej byłam związana z jedną z największych firm kosmetycznych na świecie, teraz moją misją jest edukowanie i doskonalenie branży luksusowej oraz zachęcanie konsumentów do podejmowania świadomych wyborów. Blog znalazł się na liście Nadziei Blogosfery wg. "Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2016" Jasona Hunta. Bardzo się cieszę, że tu jesteś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *