LUX INFO #21

LUX INFO #21

Przyznam szczerze, że moją uwagę w 100% pochłonął ostatnio nowy projekt, który już niedługo ujrzy światło dzienne. Czas jednak na powrót do regularnych wpisów i newsów z branży – a tutaj sporo się ostatnio działo. Dzisiaj przeczytacie o polskiej edycji Vogue’a, pięknej kampanii Lacoste, nowej platformie 24sevres.com, rozwoju rynku e-commerce oraz zmianach w ESPRIT.

BĘDZIE POLSKA EDYCJA VOGUE (Fashion Biznes)

W Polsce pojawi się kolejny tytuł premium. Tym razem chodzi o samą biblię mody, czyli Vogue’a. Redaktorem naczelnym zostanie Filip Niedenthal, a redaktor prowadzącą Małgosia Bela. To była kwestia czasu, ponieważ branża luksusowa w Polsce szybko się rozwija. Pytanie tylko – czy już na tyle wystarczająco, żeby kolejny tytuł premium się utrzymał? 
Jestem niezmiernie ciekawa pierwszego numeru! 

PIĘKNA KAMPANIA OD LACOSTE „TIMELESS”

Historia o podróży i miłości od pierwszego wejrzenia. Przenosimy się w czasie razem z bohaterami, choć elegancja  pozostaje wciąż taka sama. Kampania podkreśla, że „życie to piękny sport” i promuje ponadczasową klasykę, którą stworzyła w 1933 roku, a jest aktualna do dzisiaj. Kolejna historia od marki luksusowej, którą aż chce się oglądać!

NOWA PLATFORMA LUKSUSOWA 24 SEVRES.COM (Business of Fashion)

W czerwcu ruszyła zapowiada już wcześniej, nowa platforma luksusowa 24sevres.com. Czym dokładnie jest? To multi-brandowa platforma stworzona przez konglomerat LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), wprowadzona jako digitalowy odpowiednik domu towarowego Le Bon Marché, którego LVMH jest właścicielem. Aktualnie e-commerce to główny fokus luksusowych marek, jednak nieco już zatłoczony przez takich gigantów jak Net-a-Porter czy Farfetch. O szczegółach projektu opowiada w wywiadzie Ian Rogers, chef digital officer w LVMH.

KONSUMENT MAREK LUKSUSOWYCH PRZENOSI SIĘ DO E-COMMERCE (cpp-luxury.com)

Luksusowe marki zaczynają poważnie rozważać coraz większe zamknięcia swoich lokalizacji (Michael Kors planuje zlikwidować około 100-125 punktów sprzedaży). Aktualne prognozy dla całego rynku nie są optymistyczne. Przewidują co prawda wzrosty, jednak bardzo niewielkie, rzędu kilku procent (wg raportu BCG – 3% rocznie do 2022). Z kolei Bain & Company informuje, że sprzedaż marek luksusowych w kanale e-commerce wzrosła o 13% i sięga już 8% całego rynku. Czy digital to przyszłość i nowa rzeczywistość dla konsumentów, jak i dla marek? Pełny artykuł >>tutaj

ESPRIT SIĘ ZMIENIA

Odkąd w 2012 roku CEO został Jose Manuel Martínez Gutiérrez, Esprit wdrożył nową strategię, która ma poprawić konkurencyjność i rozpoznawalność marki na świecie. Zmiany widać również w Polsce: otwarty został sklep w Blue City w Warszawie, przebudowano sklepy w łódzkiej Manufakturze i warszawskiej Galerii Mokotów zgodnie z nowym konceptem „Lighthouse”, odzwierciedlającym kalifornijskie korzenie marki. Marka zapowiada wprowadzenie jesienią kanału omnichannel w swoich sklepach, a to podobno nie koniec zmian!

Next Post:
Previous Post:
This article was written by

Prowadzę pierwszy w Polsce blog o biznesie i marketingu marek luksusowych. Jestem również założycielką międzynarodowej firmy doradczej Luxury Consulting Online. Wcześniej byłam związana z jedną z największych firm kosmetycznych na świecie, teraz moją misją jest edukowanie i doskonalenie branży luksusowej oraz zachęcanie konsumentów do podejmowania świadomych wyborów. Blog znalazł się na liście Nadziei Blogosfery wg. "Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2016" Jasona Hunta. Bardzo się cieszę, że tu jesteś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *