LUX INFO #20

LUX INFO #20

Ostatnie zestawienie newsów i najciekawszych artykułów z branży luksusowej przed Świętami. Dzisiaj: ranking najbogatszych Polaków, dostawa Gucci w 90 minut, przewidywanie trendów, artystyczna kolekcja sprzętów kuchennych SMEG we współpracy z Dolce & Gabbana oraz masowe zamknięcia sklepów stacjonarnych w USA.

RANKING NAJBOGATSZYCH POLAKÓW (FORBES)

„Majątek setki najbogatszych Polaków wzrósł w ciągu ostatniego roku o ponad 25%, a liczba miliarderów powiększyła się z 25 do 32 osób.” Pierwsza trójka to: rodzeństwo Kulczyków (Dominika i Sebastian), Michał Sołowow oraz Zygmunt Solorz-Żak. Jeśli chodzi o branżę luksusową, Irena Eris i Henryk Orfinger (twórcy kosmetycznego koncernu Dr Irena Eris) znaleźli się na 83. miejscu z majątkiem w wysokości 525 mln PLN, a Jerzy Mazgaj (przewodniczący Rady Nadzorczej Vistuli i założyciel delikatesów Alma) na miejscu 91. z majątkiem w wysokości 485 mln PLN, natomiast związana ze sztuką Grażyna Kulczyk (pomysłodawczyni Starego Browaru oraz hotelu Blow Up Hall 50) na miejscu 21. – jej majątek wyceniany jest na ponad 1 mld PLN. >> Pełna lista 100 najbogatszych Polaków 

DOSTAWA GUCCI W 90 MINUT (Farfetch)

Farfetch – platforma zakupowa online z markami luksusowymi, ogłosiła możliwość dostawy produktów marki Gucci w 90 minut. Usługa jest dostępna w 10 miastach na świecie. To kolejny odważny ruch tego brandu. Czyżby marki luksusowe zaczynały korzystać ze sprawdzonych rozwiązań fast fashion?

PRZEWIDYWANIE TRENDÓW (FASHION Biznes)

„Firmy modowe muszą radzić sobie z niezwykle dynamicznym środowiskiem, gdzie w każdym sezonie pojawiają się nowe style i trendy (…), na szczęście z pomocą przychodzi analiza predyktywna”. W skrócie chodzi o analizę danych, poszukiwanie korelacji oraz różnych prawidłowości. Na tej podstawie modeluje się przyszłe trendy i przewiduje nowe zjawiska. Takie analizy pomagają nie tylko usprawniać operacyjne działanie firm, ale również przewidywać zachowania konsumentów.

Przewidywanie trendów i zachowań zakupowych nie polega na wróżeniu, lecz wnikliwej analizie

KOLEKCJA DOMOWEGO AGD SMEG WE WSPÓŁPRACY Z DOLCE & GABBANA (TRENDHUNTER.COM)

Nowa kolekcja SMEG „Sicily is my love” powstała we współpracy z Dolce & Gabbana, w wyniku której powstała seria produktów kuchennych, która wygląda jak małe dzieła sztuki. To kolejna akcja, która pokazuje jak ciekawie wyglądają kolaboracje marek modowych i tworzenie unikatowych limitowanych kolekcji nie tylko w branży mody, ale również poza nią. Marki kontynuują swoją zeszłoroczną współpracę, kiedy to powstały ręcznie malowane lodówki. Ja już chcę mieć tą kolekcję!

SMEG X Dolce & Gabbana „Sicily is my love” Source: smeg.com

SMEG X Dolce & Gabbana „Sicily is my love” Source: smeg.com

HANDEL W USA MASOWO PRZENOSI SIĘ DO SIECI (BUSINESS INSIDER)

„W najbliższych miesiącach w Stanach Zjednoczonych zamknąć się może ponad 3500 sklepów stacjonarnych. To największa fala likwidacji amerykańskich sklepów od dziesięcioleci. Sieci zmieniają swój model biznesowy i przenoszą sprzedaż do internetu.” Zjawisko nie dotyczy tylko mniejszych sklepów markowych, ale również domów towarowych, slepów wielobranżowych i całych centrów handlowych. Takie zmiany to już fakt i moim zdaniem niedługo będziemy takie zjawiska handlowe obserwować również w innych krajach. Nie ominie to również branży luksusowej, która będzie musiała odpowiednio dostosować swoją strategię dystrybucji.  

Next Post:
Previous Post:
This article was written by

Prowadzę pierwszy w Polsce blog o biznesie i marketingu marek luksusowych. Przez 5 lat byłam związana z korporacjami, teraz moją misją jest edukowanie i doskonalenie branży luksusowej oraz zachęcanie konsumentów do podejmowania świadomych wyborów. Blog znalazł się na liście Nadziei Blogosfery wg. "Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2016" Jasona Hunta. Bardzo się cieszę, że tu jesteś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *