LUX INFO #18

LUX INFO #18

Witam Was w kolejnym tygodniu. Już czeka na Was nowa dawka informacji ze świata marek luksusowych. Tym razem o paryskim tygodniu mody, trendach technologicznych, postrzeganiu luksusu przez Polaków, markach z najlepszą reputacją oraz Amazonie – gigancie w kategorii… moda. Miłej lektury!

1. PARIS FASHION WEEK (Nowfashion.com)

Największe tygodnie mody (a w zasadzie cały miesiąc) dobiegły już końca. O poprzednich wspominałam w ostatnim Lux Info, został nam więc tydzień paryski – moim zdaniem najlepszy. Prezentacje największych domów mody, powrót Muglera i Niny Ricci, podkreślanie siły kobiet (co powoli przeradza się w tradycję pokazów) i oczywiście na koniec wisienka na torcie w postaci kosmicznego pokazu Chanel (dosłownie i w przenośni). Karl Lagerfeld tym razem przygotował kolekcję ispirowaną kosmosem i strojami astronautów, a na wybiegu umieścił rakietę, która na koniec pokazu nawet wystrzeliła. Skrót najważniejszych wydarzeń, kolekcji i trendów znajdziecie tutaj.

#CHANELGroundControl #CHANELFallWinter #PFW

A post shared by CHANEL (@chanelofficial) on

2. 5 TRENDÓW TECHNOLOGICZNYCH ZMIENIAJĄCYCH LUKSUS (LuxurySociety.com)

Zawsze uważnie przyglądam się trendom, ponieważ prędzej czy później zostają zaadaptowane w branży luksusowej (nie odwrotnie, ponieważ ta branża jednak jest dość sceptyczna przy wprowadzaniu zmian). Natrafiłam na artykuł o trendach technologicznych wpływających na branżę luksusową, w którym znajdziecie m. in. technologię, która pozwala na rejestrację przedmiotów oraz kontrolę dystrybucji (w przyszłości może pomóc zwalczać uciążliwy problem marek luksusowych w postaci podróbek) oraz Internet of Things (IoT) i aplikację Janela, pozwalającą w pełni zarządzać swoją szafą.

3. AMAZON JEST POTĘGĄ RÓWNIEŻ W KATEGORII MODA (cpp-luxury.com)

Jeśli myślicie, że Amazon to tylko albo głównie książki – jesteście w błędzie. Okazuje się, że ten internetowy gigant przebojem zdobył również rynek modowy, zwłaszcza jeśli chodzi o Millenialsów (o których uwagę walczy obecnie chyba większość brandów, ponieważ będą budowali przyszłą klientelę, tak różną od dotychczasowej). Amazon zarejestrował najwyższą sprzedaż w tej kategorii wśród wszystkich sklepów internetowych w Stanach, właśnie w grupie wiekowej 18-34 (prawie 17% rynku).  

4. POSTRZEGANIE LUKSUSU PRZEZ POLAKÓW (Polityka.pl)

Sporo już było publikacji oraz badań na ten temat i wciąż ta kwestia się nie zmienia. Polacy mają bardzo specyficzne podejście do luksusu oraz jego postrzeganie. 64% Polaków uważa, że o luksusie świadczy posiadanie samochodu luksusowej klasy lub marki, dalej na liście znalazły się własne mieszkanie lub dom oraz coroczne wakacje. Dlaczego? Odpowiedź znajdziecie w pełnym artykule.

5. ROLEX – MARKA Z NAJLEPSZĄ REPUTACJĄ (cpp-luxury.com)

Wśród luksusowych marek z najlepszą reputacją, po raz kolejny na szczycie znalazł się Rolex. Lista przygotowana przez Instytut Reputacji (Reputation Institute) została stworzona w oparciu o ponad 170 tysięcy ocen. Wysoko w rankingu pojawiły się również Rolls Royce, BMW i Hugo Boss.  

Next Post:
Previous Post:
This article was written by

Prowadzę pierwszy w Polsce blog o biznesie i marketingu marek luksusowych. Przez 5 lat byłam związana z korporacjami, teraz moją misją jest edukowanie i doskonalenie branży luksusowej oraz zachęcanie konsumentów do podejmowania świadomych wyborów. Blog znalazł się na liście Nadziei Blogosfery wg. "Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2016" Jasona Hunta. Bardzo się cieszę, że tu jesteś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *