LUX INFO #12

LUX INFO #12

To już ostatnie w tym roku Lux Info, a w nim: co sprawiło, że Gucci jest marketerem roku, a Net-A-Porter najlepszym detalistą, trendy w reklamach świątecznych, współpraca Mercedes-Benz i Google Home, smutna wiadomość o śmierci Franci Sozzani, wieloletniej redaktor naczelnej Vogue Italia.

1. GUCCI – MARKETER ROKU (Luxury Daily)

Marka GUCCI została uznana za najlepszą marketingowo i otrzymała nagrodę Luxury Daily. Do sukcesu w dużej mierze przyczynił się Alessandro Michele, dyrektor kreatywny marki, który na tym stanowisku spędził pierwszy pełny rok. Przy okazji ostatniego Lux Info pojawiła się już informacja o nagrodach, jednak tutaj możecie znaleźć bardziej szczegółowe uzasadnienie i przykłady działań, jakie złożyły się na nagrodę. Dalej w tej kategorii znalazły się Chanel i Burberry. Wszystkie są świetnym przykładem jak otworzyć się na młodszego konsumenta a jednocześnie utrzymać dotychczasowe pozycjonowanie marki. Czynniki brane pod uwagę przy ocenie to m. in. strategia, taktyki, kreatywność, egzekucja i wyniki brandów. Gucci w 2016 to wiele inicjatyw: Jared Leto w filmie nowego zapachu Gucci Guilty, sesje w Berlinie czy Tokio, #Gucci4Rooms (projekt angażujący czworo artystów) oraz #24HourAce (angażujący artystów do stworzenia unikalnej kolekcji sneakersów i krótkich filmów).

2. NET-A-PORTER – DETALISTA ROKU (Luxury Daily)

Net-A-Porter oraz Mr Porter otrzymały nagrodę detalistów roku. Jakie są ich zasługi? Głównie wprowadzanie marek, które do tej pory sprzedawały tylko w sposób tradycyjny, do handlu ecommerce (szczegółowe zasługi tutaj). Platformy on-line dla marek luksusowych to dla nich okazja, żeby zaistnieć wśród szerszego grona odbiorców. Net-A-Porter wyrobiło sobie już świetną pozycję w branży – dla niektórych (jak np. Tiffany) jest jedynym miejscem, poza stroną producenta, gdzie można kupić produkty marki. Firma została założona w 2000 roku przez Natelie Massenet, która obecnie jest przewodniczącą British Fashion Council.   

3. MERCEDES-BENZ + GOOGLE HOME (The Drum)

Chcesz porozmawiać ze swoim Mercedesem? Teraz będzie to możliwe. Od stycznia Mercedes-Benz planuje współpracę z Google Home. Dzięki integracji z tym systemem, będzie możliwa interakcja z samochodem, kiedy jesteś w domu. Będzie można sprawdzić np. czy samochód jest zamknięty, jaki jest poziom paliwa oraz wysłać adres docelowy kolejnej podróży.

4. ODESZŁA FRANCA SOZZANI – WIELOLETNIA NACZELNA VOGUE ITALIA (ELLE)

Włoszka, która przez 28 lat była redaktor naczelną Vogue Italia, zmarła w wieku 66 lat. Informacja wstrząsnęła światem mody, a jednocześnie jej przyjaciele i współpracownicy żegnali ją poprzez wpisy w mediach społecznościowych. Sozzani poprzez modę podejmowała wiele trudnych tematów, a w 2016 otrzymała nagrodę The Swarovski Award for Positive Change.

5. TRENDY W REKLAMACH ŚWIĄTECZNYCH (Luxury Society)

Pojawia się tutaj kilka przykładów, które opisywałam przy okazji kampanii świątecznych 2016. Całość jest jednak ubrana w trendy, których możemy doszukać się przy tegorocznych produkcjach. Mamy tutaj między innymi: filmy / opowieści, kolaboracje czy wirusowy kontent. W sumie wyszczególniono 5 trendów. Poniżej opowieść od Christiana Louboutin.

Next Post:
Previous Post:
This article was written by

Prowadzę pierwszy w Polsce blog o biznesie i marketingu marek luksusowych. Przez 5 lat byłam związana z korporacjami, teraz moją misją jest edukowanie i doskonalenie branży luksusowej oraz zachęcanie konsumentów do podejmowania świadomych wyborów. Blog znalazł się na liście Nadziei Blogosfery wg. "Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2016" Jasona Hunta. Bardzo się cieszę, że tu jesteś!

There is 1 comment for this article

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *