KAMPANIE ŚWIĄTECZNE 2016

KAMPANIE ŚWIĄTECZNE 2016

Marki walczą o naszą uwagę zwłaszcza w okresie przedświątecznym. O ile w przypadku kampanii prasowych markom z wyższej półki wystarczą piękne zdjęcia, wyeksponowanie produktu i oszczędność teksu, o tyle video stanowi większe wyzwanie. Zapraszam Was na przegląd tegorocznych kampanii – tych lepszych i tych nieszczególnie udanych. Jest wśród nich perełka – tegoroczny hit i mistrzowski poziom storytellingu czyli kampania Burberry „The Tale of Thomas Burberry”. Dodatkowo, w przeglądzie znalazło się kilka przykładów mniej „luksusowych” ale wartych obejrzenia. Oglądanie czas zacząć – poczujcie świąteczny klimat, a ja tymczasem życzę Wam wspaniałych Świąt 🙂

BURBERRY „THE TALE OF THOMAS BURBERRY”

Świetnym przykładem storytellingu jest trailer, który powstał z okazji 160. rocznicy marki Burberry. To historia założyciela marki Thomasa Burberry z miłością w tle, natomiast do jego realizacji zaangażowano największe gwiazdy: Siennę Miller, Lily James, Domhnall Gleesona, Dominica Westa. Z kolei Asif Kapadia (zdobywca Oscara) odpowiada za reżyserię, a Matt Charman za scenariusz. Spot jest częścią kampanii świątecznej. Szkoda, że to tylko 3 minuty!

HAPPY HOLIDAYS FROM CHLOÉ

Dom mody Chloe ma paryski rodowód, choć założyła go w 1952 roku Gaby Aghion, która do Paryża przyjechała z Egiptu. Do Paryża przywiozła ze sobą nowoczesne podejście do mody. Uwolniła kobiety, dając im zamiast gorsetów i sztywnych opinających talię tkanin – luźne, bawełniane sukienki z luksusowej popeliny, szyte według zasad najwyższego krawiectwa haute-couture. To samo dotyczy zapachów Chloe. Tworzone z czułością i pietyzmem, opierają się na nucie róży, która według perfumiarzy jest królową zapachów damskich i symbolem kobiecości. Co roku mamy przyjemność oglądać reklamę świąteczną z zapachami – może nie ma tutaj historii, ani czegoś specjalnego, ale jest po prostu pięknie 🙂

CARTIER WINTER TALE

Pantera jest znakiem rozpoznawczym biżuteryjnej marki Cartier, jej emblematyczna postać pojawiała się już na początku XX wieku, na rysunku, zamieszczonym na zaproszeniu. Od tamtego momentu pantera na dobre stała się elementem wizerunku marki. Pantera to zwierzę mocy, które symbolizuje odwagę. Do dzisiaj obserwujemy ją w reklamach, również w tej świątecznej, gdzie pojawia się w Nowym Jorku i Paryżu rozświetlając wszystko po drodze.

APPLE – FRANKIE’S HOLIDAY

Apple pokazując historię Frankensteina nawołuje w tym roku do “otwarcia serc dla każdego”. Reklamę wyreżyserował Lance Acord, odpowiedzialny także za świąteczną reklamę Apple z 2013 r. pt. „Misunderstood”, która zdobyła nagrodę Emmy. Również ją tutaj zamieściłam, bo warto zobaczyć.

MARKS & SPENCER CHRISTMAS WITH LOVE FROM MRS CLAUS

Poznajemy Panią Mikołajową i jej sekrety!

VERSACE GIFT FACTORY

Versace przedstawia fabrykę pakowania prezentów.

BOTTEGA VENETA “”HOLIDAY HARMONIES”

W tym sezonie marka realizuje projekt muzyczny – złożony z dźwięków jakie wydawane są za pomocą produktów – od psiknięcia perfum do otwierania zamka.

H&M COME TOGETHER

Spot wyreżyserowany przez przez Wesa Andersona, który do współpracy zaprosił również Adriena Brody. „Come together” to opowieść o podróży pociągiem, który ze względu na opady nie dojedzie do celu przez Wigilią. Kierownik pociągu organizuje więc małą namiastkę świąt.

VICTORIA’S SECRET “A VERY PRIVATE AFFAIR”

7 aniołków (Elsa Hosk, Stella Maxwell, Jasmine Tookes, Taylor Hill, Sara Sampaio, Romee Strijd, Josephine Skriver) i największa produkcja w historii marek bieliźniarskich.

JOHN LEWIS #BUSTER THE BOXER

Najczęściej oglądana reklama świąteczna tego roku. Jednocześnie była najczęściej udostępnianą reklamą w mediach społecznościowych w 2016 roku, ma już ponad 24 miliony wyświetleń. Spot brytyjskich domów towarowych John Lewis przedstawia historię dziewczynki, która dostaje trampolinę na Boże Narodzenie. Okazuje się, że na punkcie prezentu oszalał jej pupil – Buster, który stał się gwiazdą reklamy i Internetu (skacząc na trampolinie). Kampania została zrealizowana przy współpracy z The Wildlife Trusts, organizacją pomagającą dzikim zwierzętom, a część zakupu pluszaków inspirowanych kampanią, przeznaczana jest na cele charytatywne.

HEATHROW AIRPORT – COMING HOME FOR CHRISTMAS

Po prostu bardzo uroczy spot 🙂

APART ŚWIĘTA

Rozpakowywanie prezentów z ambasadorami marki – Karoliną Malinowską i Oliviera Janiaka. Ładnie, choć bez historii.

TYMBARK – DAJ COŚ OD SIEBIE

Tymbark w tym roku powtarza spot, który sprawdził się już podczas zeszłorocznych Świąt. Ja jestem jego fanką więc również przypominam.

ALLEGRO, CZEGO SZUKASZ W ŚWIĘTA, ENGLISH FOR BEGGINERS

Najlepszy polski przykład tego roku, wyciskacz łez. Może i nie ma wiele wspólnego z markami luksusowymi (choć pośrednio może mieć), ale uznałam, że najlepszymi przykładami warto się podzielić. Ten rozszedł się nie tylko po polskiej sieci – o tym spocie pisały również międzynarodowe media.

I WISH YOU A LOT

Na koniec miłe zaskoczenie od LOTu 🙂 Przekazywanie życzeń kolejnym pasażerom. Ja też życzę Wam „a LOT”.

 

Next Post:
Previous Post:
This article was written by

Prowadzę pierwszy w Polsce blog o biznesie i marketingu marek luksusowych. Jestem również założycielką międzynarodowej firmy doradczej Luxury Consulting Online. Wcześniej byłam związana z jedną z największych firm kosmetycznych na świecie, teraz moją misją jest edukowanie i doskonalenie branży luksusowej oraz zachęcanie konsumentów do podejmowania świadomych wyborów. Blog znalazł się na liście Nadziei Blogosfery wg. "Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2016" Jasona Hunta. Bardzo się cieszę, że tu jesteś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *