INSIDE CHANEL – PRZYKŁAD STORYTELLINGU MARKI LUKSUSOWEJ

INSIDE CHANEL – PRZYKŁAD STORYTELLINGU MARKI LUKSUSOWEJ

W marketingu coraz popularniejszy staje się storytelling, czyli umiejętność opowiadania historii przez marki. Zamiast tworzenia litanii cudownych właściwości nowego produktu poznajemy historię, która jest w stanie zaciekawić, zaintrygować, sprawić, że chętnie o niej rozmawiamy, dzielimy się z innymi i wreszcie –zapamiętujemy i budujemy pozytywne nastawienie do brandu.

CHANEL – „INSIDE CHANEL”

Marka Chanel stworzyła na przykład cały cykl filmów – do tej pory pojawiło się ich 20, na specjalnie dedykowanej platformie oraz na kanale You Tube. Sama seria co prawda przybiera formę bardziej zbliżoną do dokumentu i przedstawia różne aspekty marki od kultowego zapachu No.5 i historii jego powstania, poprzez opowieść o haute couture i przedstawienie charyzmatycznej założycielki Coco Chanel (a właściwie Gabrielle). W samych reklamach natomiast, marka od jakiegoś czasu korzysta ze storytellingu, chociażby w „Train de nuit” z Audrey Tautou.

Opis kampanii pojawił się również w moim ostatnim artykule na temat storytellingu marek luksusowych, na portalu nowymarketing.pl:

->> „Storytelling marek luksusowych – czy to ma sens?”.

Przypominam również mój wywiad z Pawłem Tkaczykiem o storytellingu właśnie.

Next Post:
Previous Post:
This article was written by

Prowadzę pierwszy w Polsce blog o biznesie i marketingu marek luksusowych. Jestem również założycielką międzynarodowej firmy doradczej Luxury Consulting Online. Wcześniej byłam związana z jedną z największych firm kosmetycznych na świecie, teraz moją misją jest edukowanie i doskonalenie branży luksusowej oraz zachęcanie konsumentów do podejmowania świadomych wyborów. Blog znalazł się na liście Nadziei Blogosfery wg. "Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2016" Jasona Hunta. Bardzo się cieszę, że tu jesteś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *