6 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO ZOBACZYĆ TARGI BASELWORLD – NAJWIĘKSZE TARGI ZEGARKÓW I BIŻUTERII NA ŚWIECIE.

6 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO ZOBACZYĆ TARGI BASELWORLD – NAJWIĘKSZE TARGI ZEGARKÓW I BIŻUTERII NA ŚWIECIE.

Nie każdy z Was wie, że od kilku miesięcy mieszkam w Szwajcarii. Daje mi to możliwość bycia znacznie bliżej marek luksusowych, których jest tutaj mnóstwo: zaczynając od butików światowych gigantów, po mniejszych, lokalnych producentów, na szwajcarskich firmach z wieloletnią tradycją kończąc, zwłaszcza w segmencie zegarków, na czele z Rolexem czy Omegą. Bardziej po drodze mi również na światowe wydarzenia, ważne dla tej branży, a takim na pewno jest Baselworld, czyli największe targi zegarków i biżuterii na świecie. 100 lat tradycji tego wydarzenia przyciąga co roku tysiące zainteresowanych do Bazylei. W tym roku miałam okazję po raz pierwszy zobaczyć jak to wygląda i muszę przyznać, że dawno nic nie zrobiło na mnie tak dużego wrażenia. Owszem spodziewałam się tłumów, niezliczonych stoisk przeróżnych brandów ścigających się w ich atrakcyjności, widocznego przepychu i dopracowania najdrobniejszych szczegółów, ale i tak to było nic w porównaniu z tym co zobaczyłam. Dlaczego warto odwiedzić Baselworld? Poznaj 6 najważniejszych powodów.

   

  1. TO NIE SĄ ZWYKŁE TARGI! ROZMACH WYDARZENIA CIĘ ZASKOCZY.

To zdecydowanie najważniejsze wydarzenie w branży, które przyciąga największych graczy tego rynku, stając się jednocześnie spektakularnym miejscem, gdzie największe brandy przez tydzień walczą o zwrócenie na siebie uwagi, aranżując swoje strefy w prawdziwe, często piętrowe butiki. Przestrzeń targowa zupełnie nie wygląda jak zlot różnych producentów, a raczej jak ogromne (dosłownie ogromne) centrum handlowe z premium sklepami, luksusowymi witrynami, strefami dla VIPów, gdzie w zaciszu można porozmawiać o biznesie. Znalazło się tutaj kilka głównych stref: marki globalne, marki narodowe, designerzy, kamienie szlachetne, dostawcy technologiczni, a nawet oddzielna strefa dla producentów azjatyckich. Specjalna strefa „Les Ateliers” z kolei powstała dla niezależnych producentów, którzy wytwarzają jedyne w swoim rodzaju modele lub niewielkie limitowane serie, na najwyższym poziomie sztuki i techniki.

  1. TUTAJ JEST CAŁY ŚWIAT.

Ponad 10 000 kupców z ponad 100 krajów, 2 100 wystawców z 45 krajów i blisko 100 tysięcy odwiedzających. To ważne wydarzenie dla branży ze względu na możliwości spotkania z partnerami handlowymi, poznawania nowych potencjalnych kupców czy klientów. To miejsce gdzie wszyscy rozwijają sieć swoich kontaktów i szukają biznesowych możliwości, zaczynając od samych marek, przez partnerów, na kupcach i dostawcach kończąc. To właśnie tutaj spotyka się większość społeczności tworzącej branżę zegarków i biżuterii. Tutaj nie przychodzi się robić zakupy, tylko interesy, chociaż oczywiście nie brakuje, również tych, zainteresowanych zakupem na własne potrzeby.

  1. GLOBALNE PREMIERY NOWYCH PRODUKTÓW I KOLEKCJI.

Z biznesowych względów, Baselworld jest również miejscem premier nowych produktów. Marki prezentują swoje najnowsze kolekcje, osiągnięcia, innowacje, przekonując tym samych kupców i biznesowych partnerów o swojej wyjątkowości, pokazując plany na najbliższe lata. Właśnie teraz dowiadujemy się, czym będzie żyła branża w najbliższym czasie, o czym będzie głośno i jakie działania marketingowe zostały zaplanowane dla wprowadzanych właśnie, czy planowanych produktów.

  1. WIELKIE WYDARZENIE MEDIALNE.

To również niepowtarzalna okazja dla mediów, żeby u źródła (często w formie indywidualnych spotkań lub prezentacji) poznać najnowsze premiery, najważniejsze produkty i specyfikę brandów, często również poznać zupełnie nowe marki, zaczerpnąć wiedzy o trendach, które obecnie kierują rynkiem. To ogromna dawka informacji dla dziennikarzy, których co roku pojawiają się tutaj tysiące. W tym roku przedstawiciele mediów (w tym Marketing Premium) pojawili się w liczbie ponad 4 400, reprezentując tym samym ponad 70 krajów. Jakie możliwości to stwarza dla marek? Ogromne pokrycie w mediach na całym świecie i dotarcie z komunikatem do szerokiej rzeszy odbiorców.

  1. DESIGN LAB, CZYLI SZANSA DLA MNIEJSZYCH PRODUCENTÓW.

Poza stoiskami międzynarodowych marek wartymi miliony, jest na Baselworld również przestrzeń dla mniejszych, głównie designerskich brandów i tych, które dopiero zaczynają. Wszystkie zgromadzono w tzw. „Design Lab”. To dla nich szansa, aby wyjść na światowe rynki, zostać zauważonym szerzej, pozyskać nowych kupców, zdobyć zainteresowanie. W tym roku taka sekcja została zaaranżowana po raz pierwszy, w jej ramach zaprezentowało się 30 brandów, w tym takie ikony jak np. Marcin Zaremski, z którym, dzięki tej okazji, udało mi się porozmawiać (w osobnym wpisie przeczytacie nasz wywiad). Design Lab to również miejsce dla nowych marek oraz tych wschodzących.

  1. TO JUŻ TRADYCJA.

Pierwsza edycja tego eventu miała miejsce w 1917 roku. Zaczynając od małej skali, gdzie pokazało się 29 marek, obecnie ich liczba to ponad 2 tysiące, co czyni wydarzenie największym na skalę globalną. To już 100 lat tradycji, która nie tylko prezentuje siłę branży, ale również samą Szwajcarię, która słynie przecież z zegarków i wielu firm o zasięgu globalnym. Szwajcaria to zagłębie branży, a Bazylea stała się już światową stolicą zegarków i biżuterii. Pani Sylvie Ritter, Managing Director Baselworld, podczas konferencji prasowej podkreślała, że „istotą tego wydarzenia jest odzwierciedlenie rynku, spełnienie oczekiwań jego różnorodnych graczy i reagowanie na zmiany. Dlatego Baselworld się zmienia i ciągle będzie”. Ciekawe, jaka więc będzie kolejna edycja!

Next Post:
Previous Post:
This article was written by

Prowadzę pierwszy w Polsce blog o biznesie i marketingu marek luksusowych. Przez 5 lat byłam związana z korporacjami, teraz moją misją jest edukowanie i doskonalenie branży luksusowej oraz zachęcanie konsumentów do podejmowania świadomych wyborów. Blog znalazł się na liście Nadziei Blogosfery wg. "Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2016" Jasona Hunta. Bardzo się cieszę, że tu jesteś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *